مدلها و تمپلیت‌ها, مقالات

تمپلیت سفر مشتری مدرن + تمپلیت خام و ویدیو آموزشی

سفر مشتری مدرن
زمان مطالعه: 5 دقیقه

مدل بلوغ تجربه مشتری چیست؟

در گام‌ قبلی درباره مدل بلوغ تجربه مشتری صحبت کردیم و در آن به نکات لازم اشاره شد. اینکه چگونه به جای رفتن به سمت مخاطبان، مخاطبان را به سمت کسب و کارمان جذب کنیم. برای این کار نیاز به یک سفر مشتری و نقشه آن داشتیم. اینکه چگونه مخاطبان را از مرحله آگاهی به مرحله تبدیل شدن به مشتری هدایت کنیم.

در تمپلیت سفر مشتری مدرن که گام پایانی از مراحل تحلیل مخاطب می‌باشد، در تلاش هستیم که به شما آموزش دهیم چگونه مشتریان را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم. به عبارتی پس از رسیدن به انتهای قیف بازاریابی، مشتریان را رها نکنیم و آن‌ها را نسبت به کسب و کارمان وفادار سازیم. همچنین کارهایی انجام دهیم که این مشتریان به عنوان ترویج‌دهنده برند ما تبدیل شوند.

سفر مشتری مدرن

باید در نظر داشته باشید که برای تجسم مراحل خاص سفر مشتریان خود، ایجاد نقشه سفر مشتری ضروری است. در ادامه، ویدیو آموزشی نقشه سفر مشتری مدرن و نقشه به‌روز شده سفر مشتریان را که با قیف بازاریابی تجمیع شده‌است، ملاحظه می‌کنید. به این مدل از نقشه سفر مشتری، سفر مشتری مدرن می‌گویند.

ویدیو آموزشی بوم سفر مشتری مدرن

ویدیو معرفی دوره جامع تحلیل مخاطب

دریافت مجموعه کامل تحلیل مخاطب

این مجموعه شامل 43 فایل از تمپلیت‌ها و فایل اکسل قابل ویرایش و همچنین 28 ویدیو از دوره تحلیل مخاطب طبق موارد زیر است: (توضیحات بیشتر دوره)

1- بوم پرسونای مخاطب 2- پروفایل کوتاه مشتری 3- پروفایل بلند مشتری 4- بایر پرسونا (پرسونای خریدار) 5- بوم نیروی مشتری 6- بوم ارزش پیشنهادی 7- نقشه همدلی 8- بازاریابی درونگرا 9- سفر مشتری 10- نقشه سفر مشتری 11- مدل بلوغ تجربه مشتری 12- سفر مشتری مدرن

می‌توانید این 12 گام را از سه روش زیر به‌طور کامل دریافت کنید:

مدل سفر مشتری مدرن

بوم سفر مشتری مدرن

شما می‌توانید از این مدل برای طراحی و مدیریت سفر مشتریان در قالب برنامه بازاریابی استفاده کنید. در این مدل، سفر مشتری از ایجاد آگاهی نسبت به برند شما شروع شده و تا تبدیل شدن آن به مدافع برندتان ادامه دارد. مدافع برندی که افراد بیشتری را وارد این چرخه سفر مشتری می‌کند. در ادامه با این 5 مرحله بیشتر آشنا خواهیم شد.

مراحل سفر مشتری مدرن

مرحله اول: آگاهی

آگاهی و جلب توجه: در این مرحله سعی در مخاطب قراردادن افراد است. مخاطبانی که محصول و خدمات شما برای آن‌ها طراحی شده‌ و اولین بار است که ممکن است شما را ببینند. از روش‌های ایجاد اگاهی می‌توان به بازاریابی محتوایی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، ایمیل مارکتینگ، گوگل ادز، تبلیغات کلیکی و بنری، تبلیغات آنلاین، تبلیغات دهان به دهان، نمایشگاه‌ها، اینفلوئنسر مارکتینگ و… اشاره کرد.

مرحله دوم:  قابلیت جستجوپذیری

جستجو: در مرحله قبلی شما به سمت مخاطبان می‌روید و راه‌حل نیازشان را به آن‌ها معرفی می‌کنید. در این مرحله که تاثیر و نرخ تبدیل آن بسیار بالاتر از مرحله اول است، مخاطبان با جستجو به شما می‌رسند. برای این اتفاق، شما باید در مسیر این جستجو قرار بگیرید. اما چگونه؟ با قرار گرفتن در صفحات اول موتورهای جستجو، نقشه‌ها، دایرکتوری‌ها و موقعیت‌های مکانی نزدیک.

مرحله سوم: اعتبار

تحقیقات: مخاطب پس از آگاهی از نیازش و آشنا شدن با شما، تحقیقات بیشتری انجام می‌دهد و به اطلاعات کامل‌تری برای تصمیم‌گیری نیاز دارد. این گام، مخاطب را به مشتری شدن نزدیک می‌کند. می‌توان از تاکتیک‌های ایجاد اعتبار به مقالات و مطالب در بلاگ سایت، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، نظرات دیگران و وایرال شدن اشاره کرد.

مرحله چهارم: تبدیل

خرید: اگر گام‌ها و مراحل قبلی درست تحلیل و برنامه‌ریزی شده باشند، مخاطبان می‌توانند به خریداران و مشتریان محصولات و خدمات شما تبدیل شوند. از کارهایی که نرخ تبدیل مخاطبان به خریداران را افزایش می‌دهد، می‌توان به داشتن وبسایت، رزرو آنلاین، خرید از طریق اپلیکیشن، خرید حضوری، فروشنده‌ها و روش‌های بازاریابی اشاره کرد.

مرحله پنجم: مدافع

تجربه: برای اینکه مشتریان به مدافعان برند شما تبدیل شوند، نیاز است که که تجربه خوبی را از زمان آشنایی تا خرید از برند شما داشته باشند. در این زمان است که علاوه بر خرید از شما، به مدافعان برندتان تبدیل می‌شوند و مشتریان جدیدی را برای شما می‌آورند. از مواردی که برای تکمیل این سفر مشتری و تجربه مثبت لازم است می‌توان به مطابق انتظار بودن محصول، مطالب بلاگ، پشتیبانی مناسب، ارائه نظرات و وایرال شدن اشاره کرد.

برای سهولت استفاده شما از مدل سفر مشتری مدرن، آن را تبدیل به تمپلیت کرده‌ایم. در تصویر زیر می‌توانید تمپلیت سفر مشتری مدرن را مشاهده کنید.

 

تمپلیت سفر مشتری مدرن

تمپلیت مدرن سفر مشتری

نکته آخر:

ساختن مراحل مختلف سفر مشتری، از مهم‌ترین گام‌هایی است که کسب و کار شما را تا سال‌های متمادی بر سر زبان‌ها نگه می‌دارد. با این کار، مرحله به مرحله همراه با مشتری حرکت می‌کنید و مطابق نیازش رفتار می‌کنید. بسیاری از کسب و کارهای موفق سنتی نیز که شاید از این نقشه آگاهی نداشته باشند. اما وقتی آن‌ها را تحلیل می‌کنید، توجهشان به مخاطب، باعث ترسیم غیر آگاهانه انواعی از سفر مشتری شده‌ که آن‌ها را سرپا نگه داشته است.

گام دوازدم یعنی مدل سفر مشتری مدرن، آخرین گان از تحلیل مخاطب بود. در این 12 گام سعی شد تا با استفاده از مدل‌ها و تمپلیت‌های متعدد، به شما آموزش دهیم که چگونه مخاطبان کسب و کارتان را شناسایی و مورد تحلیل قرار دهید.

حال که به شناخت مناسبی از تحلیل مخاطب رسیده‌ایم باید در مسیر استراتژی محتوایی، گام بعدی را برداریم. تحلیل رقبا از مهم‌ترین مراحلی است که یک کسب و کار برای ادامه حیات سازمانش به آن نیاز دارد.

سایر گام‌ها و تمپلیت‌های تحلیل مخاطب

شما در این مطلب با گام دوازدهم تحلیل مخاطب یعنی سفر مشتری مدرن آشنا شدید. همچنین می‌توانید سایر گام‌های تحلیل مخاطب را از طریق لینک‌های زیر مطالعه و تمپلیت‌های مرتبط را دریافت کنید.

  • گام یک: بوم پرسونای مخاطب+تمپلیت‌
  • گام دو: پروفایل کوتاه مشتری+تمپلیت‌
  • گام سه: پروفایل بلند مشتری+تمپلیت‌
  • گام چهار: بایر پرسونا (پرسونای خریدار)+تمپلیت‌
  • گام پنج: بوم نیروی مشتری+تمپلیت
  • گام شش: بوم ارزش پیشنهادی+تمپلیت
  • گام هفت: نقشه همدلی+تمپلیت
  • گام هشت: بازاریابی درونگرا+تمپلیت
  • گام نه: سفر مشتری+تمپلیت
  • گام ده: نقشه سفر مشتری+تمپلیت
  • گام یازده: مدل بلوغ تجربه مشتری+تمپلیت
  • تیک سبز گام دوازده: سفر مشتری مدرن+تمپلیت

دریافت مجموعه کامل دوره تحلیل مخاطب

“””نکته مهم: از طریق لینک‌های بالا می‌توانید به سایر گام‌های دوره آموزش تحلیل مخاطب دسترسی داشته باشید. ضمنا برای دریافت تمام فایل‌ها، تمپلیت‌ها و ویدیوهای 12 گام بالا از طریق دکمه زیر اقدام کنید.”””

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “تمپلیت سفر مشتری مدرن + تمپلیت خام و ویدیو آموزشی

  1. مریم عباسپور اصل گفت:

    چرا سه تا درس سفر مشتری دارین؟ به نظرم بازاریابی درون گرا که خییییییلی مهم تر هست هم چندتا درسش میکردین بهتر بود

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      ممنون از دقت نظر شما
      ببینید بازارایبی درونگرا یک فراینده و در یک گام جمع نمیشه، در این مبحث مفهومش رو توضیح دادیم
      سفر مشتری هم با علت اهمیتی که داره و عموما کسب و کارها سفرهای بدی رو تعریف میکنند، در قالب سه مدل توضیح دادیم که کامل جا بیفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *