مدلها و تمپلیت‌ها

تمپلیت پروفایل کوتاه مشتری به همراه تمپلیت خام و ویدیو آموزشی

پروفایل کوتاه مشتری
زمان مطالعه: 4 دقیقه

برای برقراری هر ارتباط، ابتدا باید طرف مقابلمان را به خوبی بشناسیم. با سلایق و علایق او آشنا باشیم و دردها و نگرانی‌های او را بررسی کنیم. بازاریابی و ارتباط با مشتری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شناخت مخاطب

در گام اول تحلیل مخاطب به توضیح بوم پرسونای مخاطب پرداختیم. در ادامه و در گام دوم باید برای هر دسته از پرسوناها، یک پروفایل جداگانه تشکیل دهیم. برای این کار لازم است تا به نمایندگی از هر گروه از مشتریان (که رفتارهای شبیه‌تر و نزدیکتری به هم دارند) یک پروفایل مجزا تشکیل دهیم. این پروفایل به ما کمک می‌کند تا هر زمان که نیاز به بررسی رفتار مشتریان داشتیم، به راحتی به این پروفایل‌ها رجوع کنیم و از آن‌ها کمک بگیریم. برای این کار می‌توانیم از تمپلیت پروفایل کوتاه مشتری استفاده کنیم.

در ادامه می‌توانید ویدیو آموزشی و تصویر تمپلیت پروفایل کوتاه مشتری را مشاهده نمایید.

ویدیو آموزشی تمپلیت‌ پروفایل کوتاه مشتری

ویدیو معرفی دوره جامع تحلیل مخاطب

دریافت مجموعه کامل تحلیل مخاطب

این مجموعه شامل 43 فایل از تمپلیت‌ها و فایل اکسل قابل ویرایش و همچنین 28 ویدیو از دوره تحلیل مخاطب طبق موارد زیر است: (توضیحات بیشتر دوره)

1- بوم پرسونای مخاطب 2- پروفایل کوتاه مشتری 3- پروفایل بلند مشتری 4- بایر پرسونا (پرسونای خریدار) 5- بوم نیروی مشتری 6- بوم ارزش پیشنهادی 7- نقشه همدلی 8- بازاریابی درونگرا 9- سفر مشتری 10- نقشه سفر مشتری 11- مدل بلوغ تجربه مشتری 12- سفر مشتری مدرن

می‌توانید این 12 گام را از سه روش زیر به‌طور کامل دریافت کنید:

نحوه استفاده از تمپلیت‌ پروفایل کوتاه مشتری

برای تحلیل رفتار مشتری، به دو صورت می‌توان پروفایل تشکیل داد.

  • تمپلیت پروفایل کوتاه مشتری: در تمپلیت اول، یک شخص را به عنوان مشتری قرار می‌دهیم و عموما برای کسب و کارهای B2C مورد استفاده قرار می‌گیرد. کسب و کارهای B2C (کسب و کار با اشخاص) به کسب و کارهایی گفته می‌شود که مخاطب نهایی آن‌ها اشخاص هستند و نه شرکت‌های دیگر. در این مطلب قصد داریم تا تمپلیت پروفایل کوتاه مشتری را تشریح کنیم.
  • تمپلیت پروفایل بلند مشتری: در تمپلیت دوم، پرسونای کسب و کار ما که قرار است مورد تحلیل قرار بگیرد و از آن یک پروفایل تشکیل دهیم، سایر شرکت‌ها هستند. به همین دلیل پروفایل بلند مشتری مورد استفاده کسب و کارهایی است که مشتریانشان اشخاص نیستند. بلکه شرکت‌های دیگر به عنوان مشتری آن‌ها محسوب می‌شوند. این گروه از کسب و کارها از مدل B2B (کسب و کار با کسب و کار) استفاده می‌کنند. در یک مطلب دیگر به صورت کامل به تشریح تمپلیت پروفایل بلند مشتری پرداخته‎‌ایم. می‌توانید از طریق لینک زیر آن را مشاهده نمایید.

تمپلیت پروفایل بلند مشتری (مخصوص کسب و کارهای B2B) به همراه تمپلیت خام و ویدیو آموزشی

 

تمپلیت پروفایل کوتاه مشتری

تمپلیت پروفایل کوتاه مشتری به شما کمک می‌کند تا برای هر دسته از مشتریان، یک پروفایل جداگانه داشته باشید. پروفایلی که در آن مواردی نظیر: جمعیت‌شناختی، نقاط درد مشتری، چالش‌ها و ترس‌های مشتری قبل، هنگام و بعد از خرید، مزایای مشتری و … آمده است. دانستن این موارد درباره هر گروه از مشتریان به شما کمک می‌کند تا در اموری نظیر تدوین استراتژی محتوایی، بازاریابی، طراحی محصول، طراحی سایت و شبکه‌های اجتماعی، طراحی کمپین‌ها و … دقت عملکرد بالایی داشته باشید. به هر میزان که این شناخت بیشتر باشد، درصد موفقیت بیشتر می‌شود و نرخ تبدیل کسب و کار افزایش می‌یابد.

در زیر تصویر تمپلیت پروفایل کوتاه مشتری را مشاهده می‌کنید. اما پیشنهاد می‌شود برای درک و نحوه پر کردن این تمپلیت، ویدیو آموزشی قرار گرفته در ابتدای همین مطلب را مشاهده نمایید.

تمپلیت کوتاه پروفایل مشتری

صحبت پایانی

با تکمیل تمپلیت‌ پروفایل کوتاه مشتری، توانایی شما در تحلیل مخاطب و همچنین دسته‌بندی نیازهای آنان افزایش پیدا می‌کند. صاحبان کسب و کار، مدیران بازاریابی، استراتژیست‌های محتوایی، طراحان محصول (طراحان سایت و شبکه‌های اجتماعی) و … جز افرادی هستند که می‌توانند از این تمپلیت‌ استفاده کنند. در نظر داشته باشید که این کار به صورت یک بار برای همیشه نیست. همان‌طور که نیازهای مشتریان در طی زمان تغییر می‌کند و یا مشتریان جدیدی به کسب و کار شما اضافه می‌شوند، این تمپلیت‌ نیز باید بروزرسانی شود. در گام‌های بعدی با تمپلیت پروفایل بلند مشتری آشنا خواهید شد.

سایر گام‌ها و تمپلیت‌های تحلیل مخاطب

شما در این مطلب با گام دوم تحلیل مخاطب یعنی تمپلیت پروفایل کوتاه مشتری آشنا شدید. همچنین می‌توانید سایر گام‌های تحلیل مخاطب را از طریق لینک‌های زیر مطالعه و تمپلیت‌های مرتبط را دریافت کنید.

  • گام یک: بوم پرسونای مخاطب+تمپلیت‌
  • تیک سبز گام دو: پروفایل کوتاه مشتری+تمپلیت‌
  • گام سه: پروفایل بلند مشتری+تمپلیت‌
  • گام چهار: بایر پرسونا (پرسونای خریدار)+تمپلیت‌
  • گام پنج: بوم نیروی مشتری+تمپلیت
  • گام شش: بوم ارزش پیشنهادی+تمپلیت
  • گام هفت: نقشه همدلی+تمپلیت
  • گام هشت: بازاریابی درونگرا+تمپلیت
  • گام نه: سفر مشتری+تمپلیت
  • گام ده: نقشه سفر مشتری+تمپلیت
  • گام یازده: مدل بلوغ تجربه مشتری+تمپلیت
  • گام دوازده: سفر مشتری مدرن+تمپلیت

دریافت مجموعه کامل دوره تحلیل مخاطب

“””نکته مهم: از طریق لینک‌های بالا می‌توانید به سایر گام‌های دوره آموزش تحلیل مخاطب دسترسی داشته باشید. ضمنا برای دریافت تمام فایل‌ها، تمپلیت‌ها و ویدیوهای 12 گام بالا از طریق دکمه زیر اقدام کنید.”””

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “تمپلیت پروفایل کوتاه مشتری به همراه تمپلیت خام و ویدیو آموزشی

  1. مریم دلجو گفت:

    ببخشید دوره تحلیل مخاطب، همینه یا چیزهای دیگه هم بهش اضافه میشه؟

  2. bita rahimi گفت:

    سلام بر تیم خوب سندلوس. قبلش تشکر کنم از این زحمات ارزشمندی که کشیدین و این فایل های خوب رو ترجمه کردین. البته کاشکی منابع این ترجمه ها رو هم گذاشته بودین که ما ها بتونیم بهتر ازشون استفاده کنیم. ولی بازم خیلی خوبه. سوالم اینکه چرا بعضی از گام ها رو به شکل تک درس قرار دادید. این موضوع رو توی ترندیابی و برندینگ هم دیدم. بهتر نبود همه گام ها به صورت مجزا یک درس داشته باشن تا مخاطب تصمیم بهتری بگیره؟ ممنونم از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *