مدلها و تمپلیت‌ها

اولویت‌بندی ترندها به همراه تمپلیت و ویدیو آموزشی

تمپلیت اولویت‌بندی ترندها
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اولویت‌بندی ترندها

در گام‌های قبلی به استخراج رئوس و ترندیابی در بسترهای مختلف مانند ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی پرداختیم و آموزش‌های لازم را ارائه کردیم. و حال در گام هشتم به اولویت‌بندی ترندها می‌پردازیم.

کاربرد ترندیابی

اما چگونه ترندها را اولویت‌بندی کنیم؟ پس از پیدا کردن ترندها چطور از آن‌ها به نفع کسب و کارمان استفاده کنیم؟

اگر مراحل قبلی را به خوبی طی کرده ‌باشید، از بین 10 تا 20 سرنخی که در گام اول و دوم استخراج و اولویت‌بندی کردید، حدودا بین 800 تا 1200 ترند استخراج می‌شود. این تعداد زیاد از ترند از طریق ترندیابی در گوگل، ترندیابی در ویدیوها و تصاویر، ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر و ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آیند.

اما استفاده از حدود 1000 ترند از دو جهت کار منطقی نیست. اول اینکه ترندها انقضا دارند و تمرکز روی تمام 1000 ترند استخراج شده، باعث از بین رفتن مزیت زمانی ترندها می‌شود. دلیل دوم نیز اینکه استفاده از 1000 ترند هزینه و تمرکز زیادی را می‌طلبد و ریسک شکست پروژه را افزایش می‌دهد. بنابراین باید ترندها را اولویت‌بندی کرد و بر مبنای اهداف و بودجه مورد نظر، تعدادی از آن‌ها را که اولویت بیشتری دارند انتخاب نمود. برای آموزش اولویت‌بندی ترندها، ویدیو آموزشی زیر را مشاهده کنید.

ویدیو آموزشی اولویت‌بندی ترندها

ویدیو معرفی دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

 

دریافت مجموعه کامل تحقیق کلمه‌ کلیدی و ترندیابی

این مجموعه شامل 23 فایل از تمپلیت‌ها و فایل اکسل قابل ویرایش و همچنین 26 ویدیوی از دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی طبق موارد زیر است: (توضیحات بیشتر دوره)

1- رئوس کلی ترندیابی 2- وزن‌دهی رئوس در ترندیابی 3- ابزارهای ترندیابی 4- ترندیابی در گوگل 5- ترندیابی در ویدیوها و تصاویر 6-ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر 7- ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی 8- اولویت‌بندی ترندها 9- عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها

می‌توانید این 9 گام را از سه روش زیر به‌طور کامل دریافت کنید:

چگونه ترندها را اولویت‌بندی کنیم؟

در گام دوم و پس از استخراج رئوس کلی، عبارات به دست آمده وزن‌دهی و اولویت‌بندی شدند. و با تعدادی سرنخ اولویت‌بندی شده به ترندیابی پرداخته‌ایم. حال پس از استخراج 1000 ترند، لازم است آن‌ها را بر اساس 5 شاخص اولویت‌بندی کنیم. این 5 شاخص عبارت‌اند از:

میزان تکرار

ارتباط ترند با محصول و خدمت

نظر صاحب کسب و کار

نظر متخصص صنعت

نظر استراتژیست کسب و کار

اما نکته مهم در این بین این است که امتیازدهی به 1000 ترند توسط صاحب کسب و کار، متخصص صنعت و … کار دشواری است و احتمالا این کار با مشکل مواجه خواهد شد. به همین دلیل می‌توانید قبل از امتیاز دهی به ترندها، ابتدا آن‌ها را بر اساس میزان تکرار اولویت‌بندی کنید و تعداد محدودی از ترندهای پر تکرار (50 تا 100 ترند) را برای امتیاز دهی در اختیار امتیازدهنگان قرار دهید.

فقط در نظر داشته باشید که تکرار عینی لازم نیست و تکرار مفهومی نسبی نیز، تکرار محسوب می‌شود. مثلا مانتو مجلسی زنانه با مانتو زنانه مجلسی تکرار محسوب می‌شود.

نحوه محاسبه امتیاز تکرار و همچنین سایر شاخص‌ها به صورت کامل در ویدیو آموزشی اولویت‌بندی ترندها در قسمت بالا توضیح داده شده است. شما می‌توانید با استفاده از آموزش‌های ویدیویی، ترندهای که برای کسب و کارتان به دست آورده‌اید از طریق تمپلیت زیر اولویت‌بندی کنید.

تمپلیت اولویت‌بندی ترندها

تمپلیت اولویت‌بندی ترندها

در انتها باید بگوییم که

زمانی که اولویت‌بندی ترندها تمام شود لازم است تا بر اساس پتانسیل و بودجه محتوایی کسب و کارتان، اولویت‌های اولیه را انتخاب کنید. این انتخاب ترندهای با اولویت بالا می‌تواند بین 20 تا 50 ترند اول صورت پذیرد. به عبارتی شما در انتهای مراحل ترندیابی، 50 ترند در اختیار دارین که از طریق گوگل، ویدیوها و تصاویر، مقالات، فروم‌ها، سایت‌های معتبر و شبکه‌های اجتماعی به دست آمده‌اند و جز پرتکرارترین‌ ترندهای موجود بوده‌اند. از طرفی از منظر 4 شاخص دیگر هم امتیاز داده شده‌اند.

در گام آخر یعنی عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها، کافیست ترندهای نهایی را از طریق تمپلیت عنوان‌یابی و عنوان‌سازی، تبدیل به عنوان کنید و در ادامه راه برای هر کدام، تولید محتوا انجام دهید.

عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها + تمپلیت و ویدیو

سایر گام‌ها و تمپلیت‌های تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

شما در این مطلب با گام هشتم “تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی” یعنی اولویت‌بندی ترندها آشنا شدید. همچنین می‌توانید سایر گام‌های تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی را از طریق لینک‌های زیر مطالعه و تمپلیت‌های مرتبط را دریافت کنید.

  • گام یک: رئوس کلی ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام دو: وزن‌دهی رئوس در ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام سه: ابزارهای ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام چهار: ترندیابی در گوکل+تمپلیت‌
  • گام پنج: ترندیابی در ویدیوها و تصاویر+تمپلیت
  • گام شش: ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌ها+تمپلیت
  • گام هفت: ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی+تمپلیت
  • تیک سبز گام هشت: اولویت‌بندی ترندها+تمپلیت
  • گام نه: عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها+تمپلیت

دریافت مجموعه کامل دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

“””نکته مهم: از طریق لینک‌های بالا می‌توانید به سایر گام‌های دوره آموزش تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی دسترسی داشته باشید. ضمنا برای دریافت تمام فایل‌ها، تمپلیت‌ها و ویدیوهای 9 گام بالا از طریق دکمه زیر اقدام کنید.”””

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “اولویت‌بندی ترندها به همراه تمپلیت و ویدیو آموزشی

  1. روح الله گفت:

    کیورد ریسچینگ رو چرا قرار ندادین؟

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      ببینید دوره ها و گام ها به صورت کامل تهیه شدند، اما ما مطالب به روز و مواردی که میتونه به دوره ها کمک کنه رو به مرور به دوره های سایت اضافه میکنیم
      به عنوان مثال کیوردریسرچینگ در ترندیابی یتونه مفید باشه و اضافه میشه به زودی
      اگر شما دوره ترندیابی رو تهیه کرده باشید، هر زمان که مطلبی به این مبحث اضافه بشه شما هم دسترسی خواهید داشت.

  2. fatehi گفت:

    من دورتون رو تهیه کردم یک ماه قبل. واقعا خوب و کاربردی بود. حیفم اومد که نیام و در نظرات نگم. با اینکه مطلب جدیدی بود و تقریبا با این سبکی که شما گفتین نا شناخته بود و اولش یه مقدار برام سخت بود اما کلی مطلب جدید یادگرفتم و می تونم در کار خودم و حتی آموزش استفاده کنم. از استاید گرانقدر هم که با علم و بیان خوب به توضیح دروس پرداختن تشکر میکنم.

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      سپاس از توجه شما
      ممنون از حماتتون و به اشتراک گذاری نظراتتون

  3. فیض آبادی گفت:

    سام. اولا خواستم تشکر کنم از درس ها و محتواهای خوبتون دوما اینکه چون با مثال تدریس می کنید خیلی بهتر قابل فهمه. لطفا این رویه رو در دوره های بعدیتون هم به کار ببرید.

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممنون از لطف شما
      بله اغلب دوره‌ها چون به صورت کاربردی هستند سعیمون این هست که از مثالهای زیادی استفاده کنیم و یکبار مسیر رو با هم تکمیل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *