مدلها و تمپلیت‌ها

وزن‌دهی رئوس برای ترندیابی + تمپلیت و ویدیو آموزشی

وزن‌دهی رئوس ترندیابی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

چرا باید وزن‌دهی رئوس در ترندیابی را انجام دهیم؟

برای توسعه کسب و کارمان نیاز داریم که ترندهای مهم و به روز صنعتمان را شناسایی کنیم. به دست آوردن این ترندها کار ساده‌ای نیست و نیاز به مهارت دارد. ما در دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی به آموزش همین موضوع پرداخته‌ایم.

در گام اول از دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی، به بیان سرنخ‌ها و رئوسی که لازم بود از طریق آن‌ها ترندها را استخراج کنیم، پرداختیم. برای مطالعه بیشتر در این خصوص، از طریق لینک زیر اقدام کنید.

⇐ شناسایی رئوس کلی ترندیابی

 اما به دلیل تعداد زیاد این رئوس لازم است که آن‌ها را اولویت‌بندی و آن‌هایی که دارای اولویت بالاتری هستند انتخاب کنیم.

چرا که استفاده از تمامی رئوس به دست آمده در فرآیند ترندیابی، کار منطقی به نظر نمی‌رسد. به دلیل آنکه این کار هم زمان‌بر است و هم هزینه‌های زیادی به همراه دارد. از طرفی ترندها دارای تاریخ انقضا هستند. به همین دلیل باید در سریع‌ترین زمان و با استفاده از روش‌های هوشمند به آن‌ها پرداخت.

وزن‌دهی رئوس در ترندیابی به فرآیند ترندیابی سرعت می‎بخشد و با این کار می‌توانیم، رئوسی که از درجه اهمیت کمتری برخوردار هستند را حذف کنیم و به رئوس با اهمیت‌تر بپردازیم.

یکی از سایت‌های مناسب برای یافتن ترندها و کلمات کلیدی، سایت ahrefs می‌باشد که می‌توانید آن را مشاهده نمایید.

برای فهم بهتر این موضوع، در ادامه ویدیو آموزشی اولویت‌بندی و وزن‌دهی رئوس در ترندیابی را مشاهده کنید.

 

ویدیو آموزشی وزن‌دهی رئوس در ترندیابی

ویدیو معرفی دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

 

دریافت مجموعه کامل تحقیق کلمه‌ کلیدی و ترندیابی

این مجموعه شامل 23 فایل از تمپلیت‌ها و فایل اکسل قابل ویرایش و همچنین 26 ویدیوی از دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی طبق موارد زیر است: (توضیحات بیشتر دوره)

1- رئوس کلی ترندیابی 2- وزن‌دهی رئوس در ترندیابی 3- ابزارهای ترندیابی 4- ترندیابی در گوگل 5- ترندیابی در ویدیوها و تصاویر 6-ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر 7- ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی 8- اولویت‌بندی ترندها 9- عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها

می‌توانید این 9 گام را از سه روش زیر به‌طور کامل دریافت کنید:

تمپلیت وزن‌دهی رئوس در ترندیابی

وزن‌دهی رئوس در ترندیابی

احتمالا خروجی تمپلیت بالا، نزدیک به 100 عبارت مهم در اختیار ما قرار می‌دهد. حالت بهینه آن است که ما بین 10 تا 20 عبارت را انتخاب کنیم. این انتخاب نمی‌تواند به صورت سلیقه‌ای اتفاق بیافتد، بلکه باید تمامی عبارات وزن‌دهی و الویت‌بندی شوند و از درون آن‌‌ها، 10 تا 20  عبارت با وزن بالا استخراج شوند.

برای این کار باید این عبارات را از چهار طریق الویت‌بندی کرد:

  • میزان تکرار
  • نظر مشاور صنعت
  • نظر مشاور دیجیتال مارکتینگ
  • قرابت با محصول

ا) میزان تکرار برای وزن‌دهی رئوس در ترندیابی

به هر میزان که یک عبارت در تمپلیت بالا تکرار شده باشد، وزن بیشتری به خود اختصاص می‌دهد. این امتیاز از 1 (به عنوان کمترین امتیاز) تا 10 (به عنوان بیشترین امتیاز) داده می‌شود.

توجه داشته باشید منظور از تکرار، تکرار شدن عین عبارت نیست. بلکه رساندن مفهوم مد نظر است. مثلا “ارزان بودن پوشاک بانوان” در مقایسه با “ارزان بودن پوشاک خانم‌ها”، تکرار محسوب می‌شود و امتیاز بالایی می‌گیرد.

این امتیاز دهی بر اساس میزان تکرار است. یعنی ابتدا باید میزان تکرارهای تمامی عبارات را به دست می‌آوریم، سپس عبارتی که بیشترین تکرار را داشته باشد با ضریب به عدد 10 میرسانیم. سپس آن ضریب را در تعداد تکرار سایر عبارات ضرب می‌کنیم.

2) نظر مشاور صنعت

به دلیل آنکه ترندیابی در فضای صنعت و کسب و کار رخ می‌دهد، می‌بایست نظر یک مشاور تخصصی آن صنعت در وزن‌دهی به این عبارات دخیل باشد. البته این مشاور نباید خود کارفرما باشد. بلکه باید از یک خبره و آگاه به همان صنعت استفاده شود. مشاور می‌تواند با توجه به اهمیت عبارت از 1 تا 10 به آن‌ها امتیاز دهد.

3) نظر مشاور دیجیتال مارکتینگ

ماهیت ترندیابی در فضای دیجیتال و آنلاین شکل می‌گیرد. به همین منظور است که یک دیجیتال مارکتر می‌تواند با اشرافی که بر فضای آنلاین از جمله فضای وب، شبکه‌های اجتماعی و … دارد، نقش موثری در امتیازدهی به عبارات ایفا کند. برای وزن‌دهی این بخش نیز لازم است به عبارات از 1 تا 10 امتیاز داده شود.

4) قرابت با محصول

شاید برخی از عبارات از نظر تکرار، مشاور صنعت و مشاور دیجیتال مارکتینگ وزن بالایی به خود اختصاص دهند، اما در راستا کسب و کار و تولیدات ما قرار نگیرند. مثلا همان عبارت “ارزان بودن پوشاک بانوان” شاید از نظر سه شاخص دیگر، یک عبارت مهم تلقی شود، اما پوشاک ارزان اصلا جز تولیدات ما نباشد. به همین دلیل در این بخش امتیاز پایینی می‌گیرد. برای وزن‌دهی این بخش نیز لازم است به عبارات از 1 تا 10 امتیاز داده شود.

در انتها باید بگوییم که

پس از آنکه از طریق تمپلیت بالا، عبارات را وزن‌دهی کردید، می‌توانید آن‌ها را طبق بالا‌ترین امتیاز، الویت‌بندی کنید. سپس با توجه به پتانسیل‌های سازمان، میزان بودجه، در نظر گرفتن زمان و … بین 10 تا 20 عبارت با بالاترین امتیاز را انتخاب کنید.

شما می‌توانید از عبارات منتخب برای ترندیابی در کانال‌ها و بسترهای مختلف استفاده کنید. بسترهایی مانند:

  • گوگل
  • ویدیوها و تصاویر
  • مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر
  • شبکه‌های اجتماعی

در گام بعدی به آموزش ابزارهای ترندیابی می‌پردازیم و برای به دست آوردن ترندها، عبارات استخراج شده و اولویت‌بندی شده را با استفاده از ابزارهای گوناگون استخراج می‌کنیم. 

سایر گام‌ها و تمپلیت‌های تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

شما در این مطلب با گام دوم “تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی” یعنی وزن‌دهی رئوس در ترندیابی آشنا شدید. همچنین می‌توانید سایر گام‌های تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی را از طریق لینک‌های زیر مطالعه و تمپلیت‌های مرتبط را دریافت کنید.

  • گام یک: رئوس کلی ترندیابی+تمپلیت‌
  • تیک سبز گام دو: وزن‌دهی رئوس در ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام سه: ابزارهای ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام چهار: ترندیابی در گوکل+تمپلیت‌
  • گام پنج: ترندیابی در ویدیوها و تصاویر+تمپلیت
  • گام شش: ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌ها+تمپلیت
  • گام هفت: ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی+تمپلیت
  • گام هشت: اولویت‌بندی ترندها+تمپلیت
  • گام نه: عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها+تمپلیت

دریافت مجموعه کامل دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

“””نکته مهم: از طریق لینک‌های بالا می‌توانید به سایر گام‌های دوره آموزش تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی دسترسی داشته باشید. ضمنا برای دریافت تمام فایل‌ها، تمپلیت‌ها و ویدیوهای 9 گام بالا از طریق دکمه زیر اقدام کنید.”””

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “وزن‌دهی رئوس برای ترندیابی + تمپلیت و ویدیو آموزشی

  1. مهناز نورافشان گفت:

    سلام. ببخشید من مطالب ترندیابی رو خوندم. تفاوت گام دوم که وزن دهی به ترندها بود و گام هشتم که اولویت بندی ترندها بود رو نفهمیدم چیه. ممنون میشم توضیح بدید؟

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      در ابتداما رئوس ترندیابی رو وزندهی میکنیم تا کار دقیقتری داشته باشید
      اولویت بندی نهایی به این علته که تعداد ترندها زیاد میشن و قابلیت استفاده از همه اونها رو نداریم، پس اولویت بندیشون میکنیم بر اساس شاخص هایی که داریم

  2. احمد گفت:

    چه موضوع خوبی رو تبدیل به دوره کردین.

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *