مدلها و تمپلیت‌ها

ترندیابی در گوگل به همراه تمپلیت و ویدیو آموزشی

ترندیابی در گوگل
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آموزش ترندیابی در گوگل

ترندها سرنخ بسیار خوبی برای تولید محصول یا بازاریابی موفقیت‌آمیز هستند. ترندها ابتدا شناسایی، سپس دسته‌بندی و در نهایت به برنامه‌ریزی کمک می‌کنند. کانال‌ها و بسترهایی که در آن‌ها به جستجوی ترندها می‌پردازیم، بسیار زیاد و متفاوت هستند. اتفاقا همین وسعت و متفاوت بودن کانال‌های ترندیابی، دسته‌بندی و تحلیل آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. ترندها در بسترهای مختلف موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، گزارشات آینده‌پژوهی، ویدیوها و تصاویر، مقالات علمی و… شناسایی و تحلیل می‌شوند. یکی از بسترهای مهم ترندیابی را می‌توان ترندیابی در گوگل دانست.

این وسعت جستجو برای ترندیابی، علاوه براینکه باعث توجه بیشتری به برخی از ترندها می‌شود (مثلا ترندهایی که هم در توییتر هم در گوگل و هم در مقالات مورد توجه هستند)، امکان دسته‌بندی و استفاده بهتر از آن‌ها را نیز فراهم می‌کند. مثلا فرض کنید موضوعی در لینکدین ترند است، غالب افرادی که لینکدین فعالیت دارند، افرادی هستند که معمولا زمینه کسب و کاری و مدیریتی دارند. پس اگر قصد تولید محتوا یا برگزاری کمپین با موضوع کسب و کاری و اشتغال را دارید، می‌توانید از ترندهای لینکدین بیشتر استفاده کنید.

در گام قبلی یعنی گام سوم، ابزارهای ترندیابی را معرفی کردیم و در این مرحله قصد داریم اولین ابزار ترندیابی یعنی ترندیابی در گوگل را معرفی و بیان کنیم. در ادامه می‌توانید قسمتی از ویدیو آموزشی ترندیابی در گوگل را مشاهده کنید.

ویدیو آموزشی ترندیابی در گوگل

ویدیو معرفی دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

 

دریافت مجموعه کامل تحقیق کلمه‌ کلیدی و ترندیابی

این مجموعه شامل 23 فایل از تمپلیت‌ها و فایل اکسل قابل ویرایش و همچنین 26 ویدیوی از دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی طبق موارد زیر است: (توضیحات بیشتر دوره)

1- رئوس کلی ترندیابی 2- وزن‌دهی رئوس در ترندیابی 3- ابزارهای ترندیابی 4- ترندیابی در گوگل 5- ترندیابی در ویدیوها و تصاویر 6-ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر 7- ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی 8- اولویت‌بندی ترندها 9- عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها

می‌توانید این 9 گام را از سه روش زیر به‌طور کامل دریافت کنید:

ابزارهای ترندیابی در گوگل

در این مطلب قصد داریم به ترندیابی در موتورهای جستجو به خصوص گوگل بپردازیم. قبل از ترندیابی در گوگل، در مراحل قبلی ترندیابی و در مرحله اول، رئوس کلی یا سرنخ‌های ترندیابی متاثر از نظرات مدیر کسب و کار، مصاحبه با افراد با تجربه، جستجو در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مشخص شدند. سرنخ‌ها و رئوس مشخص شده وزن‌دهی شدند و در نهایت به 10 تا 20 سرنخ اصلی رسیدیم. در این مرحله باید آن سرنخ‌ها را در بسترهای مختلف قرار دهیم و خروجی ترند بگیریم. اولین و یکی از مهم‌ترین بسترها، بحث موتورهای جستجو و گوگل است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

به لطف رشد گوگل و ابزارهای قدرتمندی که پیرامون این موتور جستجو به وجود آمده‌اند، روش‌ها و راه‌های مختلفی برای ترندیابی در گوگل وجود دارند. در ادامه مطلب به توضیح برخی از آنان پرداخته‌ایم.

پیشنهادهای گوگل

این روش یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی و عبارات پر سرچ می‌باشد. در این روش سرنخ مربوط را وارد و در ادامه خروجی‌های پرجستجو نسبت به آن را دریافت می‌کنید. البته حتما از کلید ترکیبی ctrl+shift+n در صفحه کروم خود استفاده کنید تا تاثیر جستجوهای قبلی شما از بین برود. فرض کنید که یکی از سرنخ‌های برای ترندیابی شومیز است. در صفحه گوگل عبارت شومیز را وارد کنید و منتظر بمانید تا گوگل پیشنهادهای خود بر مبنای جستجوی مخاطبان را ارائه دهد. قطعا چند عبارت کلی هم بین عبارات پیشنهاد شده است و در اینجا باید آن عباراتی که معنای مستقلی دارند را انتخاب کنیم.

ترندیابی در گوگل

استفاده از ابزار کیوردتول (keywordtool.io)

کیورد تول (keywordtool) یکی از ساده‌ترین ابزارهای در دسترس برای ایرانیان است که بدون نیاز به فیلترشکن و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. در این ابزار می‌توانید علاوه بر کلمات کلیدی حوزه خودتان در گوگل، کلمات کلیدی در سایر بسترها مانند اینستاگرام، یوتویوب، پینترست، توییتر و … را نیز به دست آورید. از قابلیت‌های دیگر این سایت، دارا بودن زبان فارسی برای پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی است که می‌تواند در کیورد ریسرچینگ ایرانی به شما کمک کند.

دسترسی‌های اولیه این ابزار به صورت رایگان است و بیش از 500 کلمه را به شما معرفی می‌کند. اما برای دسترسی‌های بیشتر لازم است با پرداخت هزینه، اشتراک‌ سایت را تهیه کنید. ابتدا باید وارد این سایت شوید و در ادامه با انتخاب کشور و در نهایت بستر گوگل و وارد کردن سرنخ یا راس مورد نظر، پیشنهادهای مرتبط را دریافت کنید.

ترندیابی در کیورد تول

کیورد پلنر(keyword planner)

کیورد پلنر (keyword planner) یکی دیگر از ابزارهای استخراج کلمات کلیدی و بررسی میزان سختی آن‌هاست. نحوه ثبت نام و دسترسی به این سایت کمی دشوارتر از کیوردتولز است و بدون فیلترشکن امکان دسترسی به آن وجود ندارد. این ابزار که از پلتفرم‌های گوگل محسوب می‌شود و برای راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی و کمپین‌های محتوایی حائز اهمیت است. با استفاده از این سایت می‌توانید کلمات کلیدی مهم برای تبلیغات کلیکی گوگل (گوگل ادز) را به دست آورید.

همچنین این سایت هزینه هر کلمه کلیدی برای تبلیغات گوگل ادز را نشان می‌دهد. استفاده از کیوردپلنر نیز مانند کیورد تولز رایگان است و برای دسترسی‌های بیشتر، لازم به پرداخت هزینه است. البته باید بدانید که کیوردپلنر، کلماتی که بیشترین رقابت تبلیغی را دارند نشان می‌دهد اما با این حال سرنخ بسیار مهمی برای ترندهای کسب و کاری و تجاری می‌باشد. دقیقا به همین منظور که رقابت در تبلیغات را نشان می‌دهد می‌تواند ترندهای خوبی را نشان دهد.

Ahrefs

Ahrefs از ابزارهای مهم و کاربردی در زمینه تحقیق کلمه کلیدی، ایجاد لینک، ارزیابی رتبه، تحلیل رقبا و … محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با Ahrefs می‌توانید کلماتی که بیشترین میزان کلیک را در یک منطقه جغرافیایی خاص دارند ارزیابی کنید.

می‌توانید بک‌لینک‌های داخلی هر وب‌سایت را فوراً تحلیل کنید.

می‌توانید توزیع کلیک روی کلمات کلیدی را به صورت جداگانه بررسی کنید.

می‌توانید تاریخچه صفحات SERP را تجزیه و تحلیل کنید.

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهایی است که از طریق آن می‌توانید رتبه دامنه وب‌سایت اصلی، تعداد دامنه‌های ارجاع، ترافیک جستجوی ارگانیک، تعداد کلمه، تعداد انتشار، تاریخ به‌روز شده و بسیاری موارد دیگر مربوط به آنالیز محتوای سایت خود و رقبا دسترسی داشته باشید.

کیورد پلنر

حال زمان آن رسیده است که ترندهای پیدا شده برای هر یک از رئوس را جلوی هر یک از ابزار در تمپلیت زیر یعنی تمپلیت ترندیابی در گوگل وارد کنید.

تمپلیت ترندیابی در گوگل

تمپلیت ترندیابی در گوگل

در انتها باید بگوییم که

در این گام با استفاده از سرنخ‌ها و رئوس مشخص شده به ترندیابی در گوگل پرداختیم. ترندیابی در گوگل که مهم‌ترین موتور جستجو در دنیا است می‌تواند شناخت خوبی را از نیازها و مطالب پرسرچ مخاطبان به شما بدهد. برای هر ابزار می‌توانید بین 2 تا 4 کلمه اول را انتخاب و در تمپلیت بالا وارد کنید. پس از پایان ترندیابی در گوگل به سراغ گام پنجم یعنی ترندیابی در ویدیوها و تصاویر می‌رویم.

ترندیابی در ویدیوها و تصاویر + تمپلیت و ویدیو آموزشی

 

سایر گام‌ها و تمپلیت‌های تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

شما در این مطلب با گام چهارم “تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی” یعنی ترندیابی در گوگل آشنا شدید. همچنین می‌توانید سایر گام‌های تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی را از طریق لینک‌های زیر مطالعه و تمپلیت‌های مرتبط را دریافت کنید.

  • گام یک: رئوس کلی ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام دو: وزن‌دهی رئوس در ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام سه: ابزارهای ترندیابی+تمپلیت‌
  • تیک سبز گام چهار: ترندیابی در گوکل+تمپلیت‌
  • گام پنج: ترندیابی در ویدیوها و تصاویر+تمپلیت
  • گام شش: ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌ها+تمپلیت
  • گام هفت: ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی+تمپلیت
  • گام هشت: اولویت‌بندی ترندها+تمپلیت
  • گام نه: عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها+تمپلیت

دریافت مجموعه کامل دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

“””نکته مهم: از طریق لینک‌های بالا می‌توانید به سایر گام‌های دوره آموزش تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی دسترسی داشته باشید. ضمنا برای دریافت تمام فایل‌ها، تمپلیت‌ها و ویدیوهای 9 گام بالا از طریق دکمه زیر اقدام کنید.”””

نوشته های مشابه

8 دیدگاه در “ترندیابی در گوگل به همراه تمپلیت و ویدیو آموزشی

  1. پریسا بزرگمهر گفت:

    سلام و عصر به خیر. مراحل دوره تون رو که دیدم متوجه شدم بیشتر روی پیدا کردن کلمه کلیدی زوم بودین. در خصوص استفاده از کلمات کلیدی برای سئو شدن سایت هم مطلبی دارین؟

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      یک بخشی به پیدا کردن کلمات کلیدی پرداخته شده و ترندیابی مبحثی عمیقتر هست
      بله دوره جامع سئو در سایت هست

  2. ناشناس گفت:

    سلام. این دوره رو بر مبنای چه مدل علمی ضبط شده؟ چون حتی در سرچ های خارجی هم که انجام دادم مبحث trending رو برای تحلیل های تکنیکال در بازارهای مالی و سرمایه ای انجام میدن.

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      این دوره مختص آکادمی سندلوس هست و خروجی پروژه هایی است که الان تبدیل به دوره آموزشی شده

  3. امیر عباس گفت:

    برای تهیه دوره چی کار باید بکنم؟

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      در همین صفحه میتونید تهیه کنید

  4. mahdi گفت:

    سلام. تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی رو با هم گفتین؟

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      در درس های مختلف هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *