مدلها و تمپلیت‌ها, مقالات

عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها + تمپلیت و ویدیو

عنوان‌سازی از طریق ترندها
زمان مطالعه: 10 دقیقه

عنوان‌سازی و عنوان‌یابی از طریق ترندها

اولین قدم برای تبدیل ترندها به خروجی قابل مشاهده برای مخاطبان، عنوان مقاله است. زمانی که شما به روش‌های گوناگون، به ترندهای مختلفی در حوزه کسب و کاریتان دست پیدا کردید، زمان آن رسیده تا این ترندها را به عناوینی قابل درک برای مخاطبان تبدیل کنید. سپس این عنوان‌ها می‌تواند نقطه شروع تقویم محتوایی شما قرار بگیرد. تمپلیت عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها این امکان را برای شما محقق می‌کند. در گام قبلی به اولویت‌بندی ترندها پرداختیم. در این گام قرار است تا ترندهای اولویت‌بندی شده را به عنوان تبدیل کنیم.

برای آشنایی با نحوه عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها، ویدیو آموزشی زیر را مشاهده کنید.

ویدیو آموزشی عنوان‌سازی از طریق ترندها

ویدیو معرفی دوره جامع تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

دریافت مجموعه کامل تحقیق کلمه‌ کلیدی و ترندیابی

این مجموعه شامل 23 فایل از تمپلیت‌ها و فایل اکسل قابل ویرایش و همچنین 26 ویدیوی از دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی طبق موارد زیر است: (توضیحات بیشتر دوره)

1- رئوس کلی ترندیابی 2- وزن‌دهی رئوس در ترندیابی 3- ابزارهای ترندیابی 4- ترندیابی در گوگل 5- ترندیابی در ویدیوها و تصاویر 6-ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر 7- ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی 8- اولویت‌بندی ترندها 9- عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها

می‌توانید این 9 گام را از سه روش زیر به‌طور کامل دریافت کنید:

“”” شما با استفاده از لینک‌های بالا (دکمه‌های قرار گرفته در کادر آبی رنگ) می‌توانید تمامی فایل‌ها و ویدیوهای گام‌های تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی را دریافت کنید و از طریق لینک‌های پایین، می‌توانید فایل‌ها و ویدیوی تکی عنوان‌سازی و عنوان‌یابی از طریق ترندها را دریافت کنید. “””

نحوه عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها

همان‌طور که قبلا گفتیم ترند یعنی:

ترند چیست؟

این بدان معنی است که ترند شدن یک موضوع اولا باید در یک محدوده زمانی خاص اتفاق بیوفتد و ثانیا مورد تایید و پسند اکثر افراد قرار بگیرد. فضای آنلاین و دنیای اینترنت، این دو امکان را برای مخاطبان ساده‌سازی و تسریع کرده است. چرا که یک موضوع در فضای آنلاین به راحتی و به سرعت و در کمترین زمان ممکن در بین بسیاری از افراد وایرال می‌شود. به همین دلیل است که عمر ترندها نیز کاهش پیدا کرده است و هر چه جلوتر می‌رویم، این موضوع شدت پیدا می‌کند.

اما ما به عنوان صاحبان کسب و کار چگونه می‌توانیم از این موضوع استفاده کنیم؟

یک کسب و کار می‌تواند بنا به نحوه فعالیت سازمان و همچنین فضای موجود در صنعت، ترندهای زیادی را باتوجه به برخی شاخص‌ها (معیارهایی مانند: نظر کارفرما، نظر مشاوران و …) به دست آورد و سپس آن‌ها را الویت بندی کند. چرا که شناخت ترندهای کسب و کاری و از آن مهم‌تر استفاده از آن‌ها در تولید محتوا، می‌تواند یک فرد یا سازمان را نسبت به رقبا متمایز کند. به عبارتی بر روی موج ترندها سوار و به نفع سازمان از آن بهره‌مند شود.

به عنوان مثال زمانی که عینک‌های سه بعدی به عنوان یک موضوع مهم در فضای مجازی و حتی در بین مردم به صورت عادی وایرال می‌شد، شرکت‌های تولید کننده تلوزیون‌های هوشمند می‌توانستند با تحقیقات گسترده در بسترهای مختلف، ترندهای مرتبط با آن را پیدا و پس از الویت‌بندی این ترندها، از آن در تولید محتوا برای کسب و کارشان استفاده کنند. برای مثال می‌توانستند ترندهایی مانند نحوه خرید عینک‌های سه بعدی، مضرات عینک‌های سه بعدی و … را به عناوینی برای تولید محتوای کسب و کارشان تبدیل کنند. عناوینی مانند خرید جدیدترین و ارزان‌ترین عینک‌های سه بعدی و یا اینکه آیا عینک‌های سه بعدی برای کودکان ضرر دارد یا خیر؟

زمانی که کسب و کارها بدانند که می‌توانند به دغدغه‌ها و چالش‌های مخاطبان از طریق ترندیابی به نحو بسیار سریع و قابل قبول پاسخ دهند، به اهمیت این موضوع پی خواهند برد. چرا که باید این جمله ساده و در عین حال بسیار مهم را به خاطر سپرد که

ترندیابی

حال که به اهمیت ترند و ترندیابی پی بردیم، لازم است تا با استفاده از این ترندها در عناوین آشنا شویم. به صورت کلی برای به دست آوردن عنوان‌ها از طریق ترند می‌توان به دو صورت عمل کرد:

  • عنوان‌سازی
  • عنوان‌یابی

1) عنوان‌سازی از طریق ترندها

در روش اول، با استفاده از ترندها، عناوین دلخواه خودمان را می‌سازیم. در این روش، توجه به نیاز مخاطب بسیار مهم است. چرا که عنوان باید برای مخاطب، جذاب به نظر برسد. برای درک بهتر این موضوع، روش‌های زیر را برای عنوان‌سازی صنعت مد و پوشاک از ترندهایی مانند خرید لباس، تولید پوشاک، مانتو پاییزه، تونیک دخترانه، لباس شب و … بیان کرده‌ایم. در ادامه با 8 روش‌ برای عنوان‌سازی آشنا خواهید شد.

الف) استفاده از واژگان کلی در عنوان

استفاده از برخی واژه‌ها در عنوان منجر به کنجکاوی مخاطبان می‌شود. به عبارتی استفاده از این واژه‌ها، مخاطب را تحریک می‌کند تا با کلیک بر روی عنوان، مطلب ما را مطالعه کند. این واژگان عبارت‌اند از: نگاهی به، هشدار، آشنایی با، معرفی، روش انجام، راهکار، مقایسه، بررسی، تحلیل، معایب، مزایا، فراخوان، شناسایی، رویداد، گزارش، مروری بر و … . برای ترندهای ذکر شده، می‌توان با استفاده از این روش عنوان‌های زیر را تولید کرد:

  • معرفی 10 تونیک دخترانه جذاب
  • آشنایی با 4 نوع لباس شب بانوان
  • و …

ب) استفاده از “+” در عنوان

اگر محصولات شما یک ارزش‌افزوده دارد، می‌بایست از آن در عناوین استفاده شود. ارزش افزوده‌ای که برای مخاطبان حائز اهمیت باشد و آن‌ها را ترغیب کند تا مطلب را مطالعه کنند. این ارزش افزوده‌ها می‌تواند تصاویر، تمپلیت‌ها و قالب‌ها، پی‌دی اف مطالب، پکیج‌ها، ویدئو و … باشد. برای ترندهای ذکر شده، می‌توان با استفاده از این روش عنوان‌های زیر را تولید کرد:

  • 14 مدل مانتو پاییزه + تصاویر
  • چه کفشی با کدام لباس شب‌ها متناسب است + تصاویر
  • آموزش دوخت تونیک دخترانه + ویدئو
  • و …

ج) استفاده از واژگان ترغیب‌کننده در عنوان

برخی از واژه‌ها برای مخاطب می‌تواند به منظور جذب و تبدیل او به مشتری مثمرثمر واقع شود. این واژگان بیشتر برای کال تو اکشن‌ها استفاده می‌شود و مناسب برای زمان‌هایی است که ما قصد داریم تا مخاطب را به یک امر واکنشی در سایت ترغیب کنیم. عباراتی مانند: خرید، فروش، تخفیف و … . برای ترندهای ذکر شده، می‌توان با استفاده از این روش عنوان‌های زیر را تولید کرد:

  • خرید لباس شب ارزان و شیک
  • تخفیف برای خرید لباس‌های زمستانی
  • و …

د) استفاده از صفات تفضیلی در عنوان

صفات تفضیلی، این امکان را فراهم می‌کند تا عناوین شما نسبت به سایر رقبا، با ارزش‌تر و مهم‌تر به نظر برسد. واژگانی مانند بهترین، بیشترین، مهم‌ترین، زیباترین و … مثال‌هایی از صفات تفضیلی هستند. برای ترندهای ذکر شده، می‌توان با استفاده از این روش عنوان‌های زیر را تولید کرد:

  • زیباترین مانتو‌های پاییزه برای دختران شیک پوش
  • مهم‌ترین نکات استفاده از لباس شب در مهمانی‌های دوستانه
  • و …

ز) استفاده از آمار و ارقام در عنوان‌سازی

یکی از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن، اعتماد مخاطبان را جلب نمائید، استفاده از آمار و ارقام است. شما با استفاده از آمار و ارقام در عنوان‌ها، باعث می‌شوید تا به عنوان یک مرجع علمی و تخصصی در حوزه‌ فعالیتتان شناخته شوید. برای ترندهای ذکر شده، می‌توان با استفاده از این روش عنوان‌های زیر را تولید کرد:

  • رشد بیش از ۷۰ درصدی تولید پوشاک در کشور
  • معرفی 7 برند برتر تولیدکننده لباس شب در دنیا
  • و …

ط) استفاده از سوال در عنوان‌سازی

شاید بتوان اینگونه بیان کرد که عنوان‌های سوالی جز مهم‌ترین عنوان‌هایی هستند که ذهن مخاطب را درگیر می‌کنند. کمتر کسی وجود دارد که به یک عنوان سوال‌گونه مواجه شود ولی روی آن کلیک نکند. واژگانی مانند چرا، چیست، آیا، چه زمانی، چه‌طور از این دسته موارد محسوب می‌شوند. برای ترندهای ذکر شده، می‌توان با استفاده از این روش عنوان‌های زیر را تولید کرد:

  • ارزان‌ترین مانتوهای پاییزه را از کجا بخریم؟
  • چه تونیک‌های دخترانه‌ای با شلوار لی ست می‌شوند؟
  • سالیانه میزان واردات پوشک به کشور چه قدر است؟
  • و …

ظ) استفاده از بایدها و نبایدها در عنوان‌سازی

این جمله بسیار مهم را به خاطر بسپارید: “قدرت ترس، چندین برابر قدرت امید است”. یعنی زمانی که محتوا شما، ماهیت هشدار، تذکر، آماده باش و … داشته باشد، تاثیر بیشتری به مخاطبان نسبت به محتوای معمولی می‌گذارد. به همین دلیل یکی از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن مخاطبان را جذب محتوا خود کنید، استفاده از بایدها و نبایدها در عنوان‌سازی است. برای ترندهای ذکر شده، می‌توان با استفاده از این روش عنوان‌های زیر را تولید کرد:

  • با وجود مشکل فلان در صنعت پوشاک، کشور در 5 سال آینده با بحران مواجه می‌شود.
  • این 5 نکته را در خرید مانتو پاییزه رعایت کنید تا متحمل ضررهای هنگفت نشوید.
  • استفاده از تونیک‌های دخترانه نامرغوب، موجب حساسیت پوستی می‌شود.

به خاطر داشته باشید که می‌توان از چندین روش بالا برای ساختن یک عنوان استفاده کرد. مثلا در عنوان “معرفی بهترین تونیک‌های دخترانه سال 1402 برای خرید + تصاویر” از 5 روش بالا استفاده شده است.

در ادامه می‌توانید تصویر تمپلیت عنوان‌سازی از طریق ترندها را مشاهده کنید.

تمپلیت عنوان‌سازی از طریق ترندها

تمپلیت عناون‌سازی

پس از آنکه با روش‌های عنوان‌سازی آشنا شدیم، می‌توانیم به روش‌های عنوان‌یابی بپردازیم. روشی که در آن باید عناوین را در بسترهای مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

2) عنوان‌یابی از طریق ترندها

زمانی که ترندهای منتخب و الویت‌بندی شده صنعت را به دست آوردیم علاوه بر روش عنوان‌سازی می‌توانیم از روش عنوان‌یابی استفاده کنیم. عنوان‌یابی قسمت دوم از گام عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها محسوب می‌شود. روشی که در آن با توجه به این ترندها، عنوان‌های به کار رفته در بسترهایی مانند، شبکه‌های اجتماعی، کامنت‌ها، فروم‌ها، سایت رقبا، بسترهای خارجی و … را شناسایی می‌کنیم. در نظر داشته باشید که نباید از عناوین اخذ شده، عینا در عنوان‌های تقویم محتوایی استفاده کرد، بلکه باید از آن‌ها دید گرفت و عنوان‌هایی نزدیک به مفهوم آن‌ها را به کار برد. برای این کار می‌بایست تمامی ترندهای منتخب را در بسترهای زیر جستجو کرد. استفاده از این ترندها در این بسترها، ما را به عناوین مورد نظرمان می‌رساند.

ویدیو آموزشی عنوان‌یابی از طریق ترندها

الف) عنوان‌یابی در فروم‌ها

فروم‌ها همان تالارهای گفتگو آنلاین هستند که مخاطبان‌ آن‌ها، مسائل و موارد مختلفی را به شکل تخصصی بیان می‌کنند تا با استفاده از نظرات دیگران به حل آن بپردازند. شما نیز می‌توانید با مطالعه محتوای این فروم‌ها در زمینه تخصصی فعالیت خودتان و جستجو کردن هر یک از ترندها در آن‌ها، به عنوان‌هایی جالبی دست پیدا کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که به دلیل آنکه محتوا در فروم‌ها به صورت طرح مساله بیان می‌شوند، عنوان‌های سوال‌گونه در آن به وفور وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در تقویم محتوایی استفاده کرد. مثلا در فروم تخصصی موبایل و تلفن همراه احتمالا با عنوان‌هایی این‌چنینی مواجه می‌شوید. از گوشی در آب افتاده چگونه استفاده کنیم؟ یا قاب ارزان گوشی آیفون 14 را در کجا می‌توان پیدا کرد؟

ب) عنوان‌یابی در کامنت‌ها (نظرات)

هر بستر تعاملی، پتانسیل گفتگو بین دو طرف پلتفرم را فراهم می‌کند. به عبارتی هر بستری که در آن گفتگو بین مخاطبان شکل بگیرد، می‌تواند گزینه مناسبی برای یافتن عناوین باشد. قسمت کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، کامنت در سایت‌های عمومی، کامنت در سایت‌های تخصصی، کامنت‌های در مارکت‌پلیس‌ها و … نمونه‌هایی از این موضوع می‌باشند. شما می‌توانید با جستجو ترندها در این نظرات، به عنوان‌های خوبی دست پیدا کنید.

ج) عنوان‌یابی در بسترهای کسب و کاری رقبا

رقبا یکی از منابع مهم در فرآیند عنوان‌یابی محسوب می‌شوند. بررسی بسترهای کسب و کاری رقبا مانند سایت، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات، اپلیکیشن و جستجو ترندهای مورد نظر در آن‌ها، این امکان را برای ما فراهم می‌کنند تا مستقیما با عنوان‌های پر کاربرد در صنعت آشنا شویم. به خاطر داشته باشید که کپی کردن از عناوین رقبا در بسترهای مذکور نه کار اخلاقی و نه کار حرفه‌ای است. فارق از آن می‌تواند از طریق الگوریتم‌های هوش مصنوعی در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک نمره منفی محسوب شود.

اما می‌توان با بررسی و تحلیل این عنوان‌ها، دید مناسبی برای عنوان‌یابی به دست آورد. فقط کافیست، ترندهای منتخب و الویت‌بندی شده را در هر یک از این بسترها، جستجو کنید تا به عنوان‌های کاربردی و مناسب صنعت دست پیدا کنید. در نظر داشته باشید به هر میزان که فعالیت رقبا در بسترهای گوناگون بیشتر باشد و مخاطبان نیز با آن‌ها بسیار در تعامل باشند، آن رقیب می‌تواند گزینه مناسب‌تری نسبت به سایر رقبا برای فرآیند عنوان‌یابی باشد.

د) عنوان‌یابی در منابع خارجی

سایت‌های بزرگان و فعالان کلان هر صنعت در دنیا می‌توانند منابع مناسبی برای عنوان‌یابی از طریق ترندها برای تقویم محتوایی باشند. برای این کار لازم است تا ترندهای منتخب را به زبان انگلیسی در موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و … سرچ کنید تا با عنوان‌ها مهم و کاربردی صنعتتان آشنا شوید. این کار علاوه بر آنکه به شما در فرآیند عنوان‌یابی کمک می‌کند، باعث می‌شود تا یک گام از رقبا پیش بیوفتید.

ط) استفاده از ابزارها برای عنوان‌یابی

این مورد در تمپلیت عنوان‌یابی قرار نگرفته است و شما می‌توانید در اکسلی که از طریق لینک دانلود فایل‌ها در اختیار گرفته‌اید، این مورد را نیز به آن اضافه کنید. ابزارهایی مانند quora، کیورد تولز و … گزینه‌های مناسبی برای پیدا کردن عناوین کاربردی هستند. کورا یک وبگاه پرسش و پاسخ است که پرسش و پاسخ‌ها را دسته‌بندی می‌کند. کاربران می‌توانند سؤال‌ها را ویرایش کنند و حتی به دیگر کاربران پیشنهاد اصلاح و ویرایش پاسخ‌هایشان را بدهند. در کورا نیز مانند فروم‌ها، سوالات و دغدغه‌ها مخاطبان مطرح می‌شود. شما نیز می‌توانید با وارد کردن ترندهای مد نظرتان در این ابزارها (البته در quora جستجوها باید به زبان انگلیسی انجام شود)، به عنوان‌های خوبی دست پیدا کنید.

در ادامه می‌توانید تصویر تمپلیت عنوان‌یابی از طریق ترندها را مشاهده کنید.

تمپلیت عنوان‌یابی از طریق ترندها

تمپلیت عنوان‌یابی

در انتها باید بگوییم که:

مطالب بیان شده در خصوص عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها، تنها بخشی از تقویم محتوایی را شکل می‌دهند. سایر بخش‌های یک تقویم محتوایی می‌تواند توضیح محصولات و خدمات، مطالب و اتفاقات روز صنعت، رویدادها، اخبار، مناسبت‌ها و … باشد. به همین دلیل، کار ما با عنوان‌سازی در تقویم محتوایی از طریق ترندها تمام نمی‌شود و لازم است برای تکمیل فرآیند عنوان‌سازی، مطالب مربوط به تقویم محتوایی را مطالعه کنیم.

سایر گام‌ها و تمپلیت‌های تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

شما در این مطلب با گام نهم “تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی” یعنی عناون‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها آشنا شدید. همچنین می‌توانید سایر گام‌های تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی را از طریق لینک‌های زیر مطالعه و تمپلیت‌های مرتبط را دریافت کنید.

  • گام یک: رئوس کلی ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام دو: وزن‌دهی رئوس در ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام سه: ابزارهای ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام چهار: ترندیابی در گوکل+تمپلیت‌
  • گام پنج: ترندیابی در ویدیوها و تصاویر+تمپلیت
  • گام شش: ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌ها+تمپلیت
  • گام هفت: ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی+تمپلیت
  • گام هشت: اولویت‌بندی ترندها+تمپلیت
  • تیک سبز گام نه: عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها+تمپلیت

دریافت مجموعه کامل دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

“””نکته مهم: از طریق لینک‌های بالا می‌توانید به سایر گام‌های دوره آموزش تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی دسترسی داشته باشید. ضمنا برای دریافت تمام فایل‌ها، تمپلیت‌ها و ویدیوهای 9 گام بالا از طریق دکمه زیر اقدام کنید.”””

نوشته های مشابه

8 دیدگاه در “عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها + تمپلیت و ویدیو

  1. صابر سسسس گفت:

    با سلام و احترام. فایل عنوان سازی و عنوان یابی از طریق ترندها رو تهیه کردم. ممنونم ازتون. چه جوری میتونم ویدیو آموزشیش رو تهیه کنم به شکلی که هزینه فایل ازش کم بشه. ممنون میشم بفرمایید !!!!!!!!!!!!!

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      با بچه های آکادمی سندلوس در چت انلاین یا تلفن صحبت کنید تا کمکتون کنند

  2. alireza گفت:

    سلام . خیلی عالی بود. مخصوصا اون قسمتی از فایل که وقتی تعداد کارکترهای عنوان بیشتر از 60 میشد و هشدار میداد. ویدیو آموزشی هم خیلی خوب به موضوع پرداخته بود.

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      سلامت باشی
      علیرضا جان ما تلاشمون اینه که با این فایلها یتونید راحت تر مدیریت کنید و کارها هوشمندانه تز و ساده تز بشه

  3. ریحانه حسن زاده گفت:

    سلام. میشه راهنمایی کنید که اگر فایل و ویدیو های عنوان سازی رو بخرم و بعدش بخوام تمام دوره رو بگیرم آیا با مشکل رو به رو نمیشم.

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      خیر مشکلی پیش نمیاد
      هر وقت خواستنید دوره جامع ترندیابی رو تهیه کنید با قسمت آکادمی سندلوس صحبت کنید تا راهنماییتون کنند

  4. بارانی گفت:

    سلام. ای کاش تمام فایل های دوره هاتون رو میشد یه جا دید. الان باید رفت در هر دوره و اونجا به شکل مجزا دید. مثلا امکان مقایسه یا چیزی بود براشون. مرسی از تیمتون

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      ببینید فایل‌های هر مبحث به صورت یکجا قابل دیدن هستند
      مثلا قایلهای تحقیقات بازار رو به صورت یکجا میتونید ببینید و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *