بستر مناسب برای برند

بستر متناسب با برندتان را شناسایی کنید

 وقتی شما می‌دانید که برندتان در چه جایگاهی قرار دارد، در نتیجه  بسیاری از راه‌هایی که احتمال رسیدن به مخاطبان در آن کم است را حذف خواهید کرد.

نیاز مخاطب

مطابق میل مخاطبتان با آن‌ها گفتگو کنید

زمانی که مخاطبتان را بشناسید، متوجه خواهید شد چه چیزی آن را خوشحال و چه چیزی آن را ناراحت می‌کند. تعامل درست با مخاطب، منجر به ارتباط بهتر با وی خواهد شد.

موقعیت برند

محتوا را مطابق جایگاه برندتان تولید کنید

 اگر موقعیت برند و محتوا شما با هم همخوانی نداشته باشد، مخاطب جذب شما نخواهد شد. عدم توجه به چنین موارد کوچکی تاثیر بزرگی بر برند شما خواهد گذاشت.

برند در محتوا

برند در محتوا به لحاظ توجه مورد نیاز، از دیگر بخش‌های بازاریابی محتوا جا مانده‌است. اما این دلیلی نمی‌شود که از اهمیت فراوان آن غافل شویم. مهم‌ترین ابزار در فضای دیجیتال برای ارتباط با مخاطبان، محتوا است و اگر چهارچوب و برند خاصی مدنظرتان است باید در خروجی محتوا دیده شود.

مسیر موفقیت شما

همسویی محتوا با برند:

وقتی از همسویی محتوا با برند صحبت می‌کنیم یعنی باید خود محتوا، قالب‌های آن، کانال‌های انتشار، زمان انتشار و تمامی موارد مرتبط به محتوا با برندتان در یک جهت باشد که این کار نیاز به تحقیقات برندینگ و محتوایی گسترده‌ای دارد. لحن محتوا را می‌توان در تولید محتوا به کار برد. علاوه بر آن از لحن محتوا می‌توان در طراحی بروشور و طراحی کاتالوگ نیز استفاده کرد.

لحن محتوا:

اولین مواجه مخاطب با محتوای شما، لحن محتوا است. به همین جهت در انتخاب آن باید دقت لازم را به کار برد. به عنوان مثال وقتی شما برند خود را در بازار به گونه‌ای نمایش می‌دهید که ارائه خدمات و محصولاتتان با دقت بالا و سخت‌گیری زیادی انجام می‌شود تا بهترین خدمت را به مشتری برسانید، نباید از لحن خودمانی و عامیانه در محتوا استفاده کنید. چرا‌که با توجه به جایگاه برند شما، مخاطبانی جذب شما شده‌اند که گفتگوی رسمی را بیشتر می‌پسندند.

تایپوگرافی محتوا:

تایپوگرافی یعنی نحوه چیدمان کلمات در کنار هم. وقتی شما می‌دانید که مخاطبانتان از خواندن روزنامه‌ای مطالب خسته می‌شوند، در نتیجه میبایست محتوا خود را به صورت تفکیکی و با قرار دادن در کادر، چیدمان کنید. همچنین می‌توانید به‌جای افقی نوشتن محتوا، آن را به صورت ستونی بنویسد. البته دقت داشته باشید که این موارد، کاملاً به نیاز مخاطبان و امکانات سایت و سایر بسترهای انتشار محتوا برمی‌گردد.

چهارچوب توزیع محتوا:

در چهارچوب توزیع محتوا مشخص می‌شود کدام محتوا در چه کانالی، به دست چه مخاطبی برسد. این مرحله یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مراحل برند در محتوا محسوب می‌شود. اگر ما شناخت خوبی نسبت به برند و نیاز مخاطبان نداشته باشیم، قطعاً در این مورد به مشکل برخواهیم خورد.

تعرفه و هزینه برند در محتوا

تعرفه برند در محتوا و استراتژی برندینگ در محتوا متناسب با مستندات و اهداف شما تعیین می‌شود. برای دریافت پروپوزال یا مشاوره اختصاصی خودتان، از روش‌های زیر استفاده کنید.

برخی از برندهایی که به ما اعتماد کرده‌اند:

سوالات متداول در حوزه برند در محتوا

تایپوگرافی در کجا اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد؟

چیدمان محتوا در سایت یکی از عوامل مهم رابط کاربری (UI) سایت محسوب می‌شود. قطعاً برای شما هم پیش‌ آمده که وارد سایتی شده‌اید که محتوا بسیار خوبی داشته اما نتوانسته‌اید با آن ارتباط خوبی بگیرید. این موضوع نشأت گرفته از عدم توانایی افراد در چیدمان درست محتوا است. از مواردی که اهمیت تایپوگرافی در آن مشخص می‌شود کاربرپسند بودن یا یوزرفرندلی (User-Friendly) بودن سایت در کامپیوترهای شخصی و موبایل است.

آیا امکان دارد برای ایجاد یک مزیت رقابتی در بازار، بر خلاف رقبا از لحن متفاوتی در محتوا استفاده کرد؟

بله امکان دارد اما این کار یک روش پر ریسک محسوب می‌شود. چرا که اگر نتوانید ارتباط درستی با مخاطب بگیرید و مخاطب از لحن محتوا شما حس خوبی نگیرد، تمامی استراتژی محتوایی شما به شکست منجر خواهد شد.

چهارچوب توزیع محتوا چه ارتباطی با برند شما دارد؟

در استراتژی بازاریابی و برندینگ مشخص می‌شود، شما باید از چه مخاطبانی و از طریق چه بسترهایی ارتباط بگیرید. اگر استراتژی برند شما با لحن برند همسو نباشد، به اشتباه کانال‌ها و بسترهایی را برای انتشار محتوا انتخاب می‌کنید که با برند شما در تضاد هستند.

از کجا بفهمیم که لحن محتوایی ما به چه صورت باشد؟

همه چیز از نیاز مخاطب شروع می‌شود. شناسایی نیاز مخاطب به شما کمک می‌کند تا بدانید مخاطب هدف شما کیست. در ادامه تعیین مخاطب هدف، محصولات و بازارهایی که میبایست روی آن‌ها تمرکز بیشتری شود را پیدا می‌کنیم؛ این بدان معناست که توانسته‌ایم جایگاه خود در برند را طراحی کنیم. تعیین پوزیشن برند در انتخاب لحن محتوا، می‌تواند کمک شایانی کند.

مطالب مرتبط

6 دیدگاه در “برند در محتوا

  1. tmana 65 گفت:

    به نظرم کار خیلی خوبی دارین انجام میدین. تا حالا قبل از شما ندیده بودم که شرکت یا مجموعه‌ای به این شکل به برند در محتوا بها بده یا به شکل تخصصی روش کار کنه. منتظر مطالب بلاگتون در این زمینه هستم

    1. admin-sandeloos گفت:

      ممنونم از لطفی که به مجموعه دارین. کسب و کارتون پر رونق باشه

  2. admin-sandeloos گفت:

    سلام . بله . ممنون از توجهتون . البته مثل خیلی از مواردی که در کشورهای پیشرفته به اون توجه شد و با تاخیر در ایران رونق گرفت، مبحث برند در محتوا و محتوا برنددار هم در چند سال آینده مورد توجه کسب و کارها قرار میگیره.

  3. پندار گفت:

    سلام. ممنونم از سایت خوبتون. من توی یه مقاله لاتین دیدم از واژه محتوای برنددار استفاده شده بود. میخواستم ببینم محتوابرند دار همون برند در محتوا است یا فرق میکنه. ممنون میشم جواب بدید.

  4. امیر سام گفت:

    الان تنها چیزی که توی کسب و کارهای ایران بهش توجه نمیشه برند در محتوا است. یعنی فرهنگش هنوز برای سازمان‌ها جا نیوفتاده.

    1. admin-sandeloos گفت:

      دقیقا درست می‌فرمائید. اما قطعا در طی سال‌های آتی بیشتر از اون می‌شنوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *