آیکون کارگروهی

ابتدا باید کار گروهی را یاد بگیریم

افرادی که یک استارتاپ را راه‌اندازی می‌کنند به مراحل بعدی و اسکیل شدن آن توجه ندارند. در صورتی که پس از طراحی محصول، تشکیل تیم‌های متخصص و یکپارچه برای دوام یک استارتاپ الزامی است.

شکست استارتاپ‌ها

98 درصد استارتاپ‌ها شکست می‌خورند

اکثر تیم‌های استارتاپی فقط به محصول و طراحی آن فکر می‌کنند. این مهم‌ترین دلیل برای شکست استارتاپ‌ها محسوب می‌شود. چراکه بهترین محصولات اگر به فروش نرسند، نتیجه نهایی حاصل نمی‌شود.

رشد کسب و کار

برای رشد کسب‌و‌کارتان همراهتان هستیم

راه اندازی کسب‌و‌کار نوپا، بقا و رشد آن با چالش‌های متعددی مواجه است. با شتابدهی هوشمندانه و پایین آوردن ریسک کارآفرینی، امکان عدم موفقیت در راه اندازی کسب و کار را کاهش دهید.

شتابدهی کسب و کار

ایده یا یک طرح اولیه از محصول، اولین و آسان‌ترین گام در راه‌اندازی یک کسب و کار می‌باشد که اگر این‌طور نبود،  بیش از 98 درصد استارتاپ‌ها شکست نمی‌خوردند. تجربه، اطلاعات درباره قوانین، فضای کسب و کار، مخاطبان، منابع انسانی و بسیاری دیگر از موارد، بیش از ایده یا طرح اولیه از یک محصول، در موفقیت کسب و کار نقش دارند. وجود منتورهایی کاربلد و افرادی که این اطلاعات و توانایی‌ها را دارند، منجر به شتابدهی کسب و کار می‌شود و احتمال موفقیت ایده‌ها را بالا می‌برند.

مسیر موفقیت شما

شتابدهی

بسیاری از افراد، طراحی و تولید یک محصول را فقط از نگاه فنی و امکان ساخت آن بررسی می‌کنند. این در حالی است که برنامه‌ای برای تولید انبوه و بازاریابی و فروش آن ندارند. برای موفقیت در یک کسب و کار باید نگاهی جامع به آن داشت. به نحوی که تمامی مراحل از طراحی  و تولید تا خدمات پس از فروش در آن دیده شود. شتابدهی کسب و کار، فرآیند ورود به بازار را به صورت علمی و بدون نیاز به آزمون و خطا تدوین می‌کند.

طراحی محصول

طراحی محصول صرفا با طراحی فیزیکی محصول پایان نمی‌گیرد. به صورتی که با طراحی محصول فیزیکی شروع می‌شود و در ادامه با طراحی محصول دیجیتال مانند سایت، اپلیکیشن، بسترهای مجازی فروش و … توسعه پیدا می‌کند. این توسعه باید به صورت تخصصی برنامه‌ریزی شود تا با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی اجرا گردد. گروه مشاوران سندلوس در تمامی این مسیر در کنار استارتاپ‌ها قرار دارد تا بتوانند خروجی مناسبی از ایده خود به دست آورند.

جذب سرمایه

راه اندازی یک کسب‌و‌کار به سرمایه نیاز دارد. کسب‌و‌کارها معمولاً تا یک زمان مشخصی می‌توانند با بودجه حداقلی مسیرشان را طی کنند اما بعد از یک دوره خاص، نیاز به جذب سرمایه دارند. جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ‌ها کار سختی است و نیاز به مهارت‌های ویژه‌ای برای جذب سرمایه دارد. دانستن زبان سرمایه‌گذاران، طراحی بیزینس پلن، داشتن طرح توجیهی برای جذب سرمایه، محاسبه نرخ بازگشت سرمایه و … از این دست موارد محسوب می‌شود.

ورود به بازار

طراحی استراتژی ورود به بازار به استارتاپ‌ها‌ کمک می‌کند تا با تحمل کمترین هزینه و ریسک کار خود را شروع کنند. برای این کار باید ابتدا یک mvp برای آنان طراحی شود. با طراحی mvp ، تست‌های اولیه محصول صورت می‌گیرد و رفتار خریداران آنالیز می‌شود. چالش‌های موجود اصلاح می‌گردد و فرایند فروش و بازاریابی آن تکمیل می‌شود.

ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها

یکی از موضوعات مهم و کلیدی در فرایند شتابدهی کسب و کار ها، نحوه ارزش‌گذاری سهام استارتاپ‌هاست. ارزش‌گذاری استارتاپ عاملی مهم برای تعیین میزان سهام سرمایه‌گذار و معیاری جدی در چگونگی پیشبرد مذاکرات بین طرفین می‌باشد. زمانی که در مورد فرایند ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها صحبت می‌کنیم، منظورمان رقمی است که سرمایه گذاران و موسسان استارتاپ، مذاکرات خود را بر پایه آن انجام می‌دهند. لذا آشنایی با اصول ارزش گذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر ارزش استارتاپ خودتان را کم‌تر و یا بیشتر از حد واقعی تعیین کنید، احتمال موفقیت آن به صفر می‌رسد.

تیم‌سازی و آموزش

خردجمعی همیشه بهتر از یک فکر، باعث رشد کسب‌و‌کار بوده و هرجا تک‌روی و تفکر فردی بر همکاری و همفکری تیمی غالب شود، موجب شکست شرکت‌ها می‌شود. تیم‌سازی و آموزش در کسب‌و‌کارها چه برای استارتاپ‌های نوپا چه برای کسب‌و‌کارهای بالغ و رشدیافته، موضوعی حیاتی است که مدیران ارشد مجموعه‌ها می‌بایست جزو اولویت‌های اصلی خودشان قرار دهند. تشکیل چارت سازمانی، سازماندهی بخش‌های مختلف، آموزش هر یک از تیم‌ها از جمله این موارد هستند.

شتابدهی کسب و کار

تعرفه خدمات شتابدهی و راه‌اندازی کسب و کار

برای اطلاع از تعرفه‌های خدمات شتابدهی و راه اندازی کسب‌و‌کار می‌توانید از راه‌های زیر اقدام کنید:

برخی از برندهایی که به ما اعتماد کرده‌اند:

سوالات متداول در حوزه شتابدهی و راه‌اندازی کسب و کار

طراحی mvp برای استارتاپ‌ها الزامی است؟

پاسخ سوال

بله. چراکه در صورت نداشتن Minimum Viable Product) mvp) دیگر نمی‌توانیم متوجه شویم مخاطبان ما از محصول ما راضی هستند یا خیر، بسترهای مناسب برای ترویج محصول کدام‌اند و یا چالش‌های فنی و بازاریابی محصول چه هستند. همچنین با طراحی  mvp می‌توانیم قیمت‌گذاری اصولی‌تر برای محصولمان انجام دهیم.

سرمایه‌گذاری خطرپذیر چیست؟

پاسخ سوال

سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا Venture Capital نوعی تأمین مالی است که سرمایه‌گذاران به شرکت‌های نوپا و کسب‌و‌کارهای کوچکی که تصور می‌شود پتانسیل رشد بلندمدت دارند، ارائه می‌کنند. سرمایه‌گذاری خطرپذیر عموماً از سرمایه‌گذاران ثروتمند، بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی تأمین می‌شود. با این حال، همیشه شکل پولی به خود نمی‌گیرد. می‌تواند در قالب تخصص فنی یا مدیریتی ارائه شود. سرمایه خطر‌پذیر معمولاً به شرکت‌های کوچک با پتانسیل رشد استثنایی، یا به شرکت‌هایی که به سرعت رشد کرده‌اند و به نظر می‌رسد آماده ادامه گسترش هستند، تخصیص می‌یابد.

روش‌های همکاری با استارتاپ‌ها به چه نحوی انجام می‌شود؟

پاسخ سوال

یکی از روش‌های مرسوم در شتابدهی و همکاری با استارتاپ‌ها مشارکت در سود و نوشتن تفاهم همبنیان‌گذاری با صاحبان ایده است. همچنین می‌توان به صورت پروژه‌ای با استارتاپ‌ها وارد همکاری شد. به نحوی که مراحل انجام کار به صورت فازی چینش شود.

مطالب مرتبط

2 دیدگاه در “شتابدهی کسب و کار

  1. پاشا سهراب پور گفت:

    سلام خدمت دوستان سندلوسی. من توی دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ نکسترا شرکت کردم و اونجا با شما عزیزان آشنا شدم. البته اونجا شما برند بهرو تدریس می‌کردین. واقعا همه چیز رو اصولی و گام به گام توضیح دادین. ممنونم از همه شما عزیزان. امیدوارم موفق و پاینده باشید.

  2. admin-sandeloos گفت:

    سلام . ممنونم آقای سهراب پور. امیدوارم شما هم در همه مراحل کسب و کاریتون موفق و پاینده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *