هدف از تولید محتوا، آشنایی مخاطب با برند و محصولات کسب و کار است. بنابراین هر چه در بستر انتشار محتوا بیشتر دیده شودیم طبیعتا مخاطبان بیشتری خواهیم داشت. محتوا باید برای بستری که قرار است در آن منتشر شود بهینه سازی شود. یکی از مهم‌ترین بسترها وبسایت است و عموما مخاطبان از طریق جستجو در گوگل وارد وبسایت‌ها می‌شوند. با سئو می‌توان به این هدف دست یافت.
هیچ کس نمی‌تواند در این مورد به شما تضمینی بدهد و اگر بدهد قصد فریب شما را دارد. چرا که سئو سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. از این عوامل می‌توان به قدرت رقبا در سئو، هزینه‌های گوگل ادورز (تبلیغات گوگلی) در صنعت و محصولات شما، میزان همراه بودن و همگام بودن سایر بخش‌های سازمان با سئوکار برای پیشبرد امور، ساختار اولیه سایت و میزان باگ‌های موجود و … اشاره کرد.

پکیج مسی
مسی
4,5 میلیون تومان ماهیانه
10محتوا متنی
4 کلیدواژه
سرعت سایت
اصلاح لینک‌ها
اصلاح سئو تصاویر
ـ
پکیج اُکری
اُکری
5,8 میلیون تومان ماهیانه
10محتوا متنی
4 کلیدواژه
سرعت سایت
اصلاح لینک‌ها
اصلاح سئو تصاویر
چک لیست سئو

7 معیار بازاریابی محتوا که برای موفقیت مستمر باید در نظر گرفت

هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون مشتری دوام بیاورد. این در حالی است که در کنار حفظ مشتری، جذب مشتریان جدید نیز برای رشد یک کسب و کار بسیار ضروری است. به همین دلیل، جذب مشتری باید برای صاحبان مشاغل در اولویت اول باشد. حال این سؤال پیش می‌آید که چگونه می‌توانید مشتریان قدیمی را حفظ کرد و یا مشتریان جدید را به صورت واقعی یا مجازی جذب نمود؟

الگوی برنامه‌ریزی بازاریابی محتوا

به طور سنتی، تیم فروش شما با مشتریان بالقوه شما درگیر می شود و بسته به ماهیت کسب و کار شما، ایمیل می فرستد، تماس تلفنی برقرار می کند و یا بازاریابی حضوری انجام می‌دهد. اگرچه این رویکرد در بسیاری ازموارد مؤثر است اما آیا این روش، بهینه‌ترین راه استفاده از زمان کارمندان شما است؟

بسیاری از کسب و کارهای موفق تصمیم گرفته اند که بهتر است به جای مراجعه به مشتریان، کاری انجام دهند که مشتریان به آن‌ها مراجعه کنند. یکی از راه‌های انجام این کار، اتخاذ رویکرد بازاریابی درون‌گرا و اجرای استراتژی بازاریابی محتوا است. این یک حرکت عالی برای اکثر کسب و کارها است، با این حال، زمانی که یک کمپین بازاریابی محتوا را در استراتژی کلی خود قرار می دهید، باید مطمئن شوید که بازگشت سرمایه نیز انجام می‌گردد.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که در آن محتوای آنلاین ایجاد می‌کنید و آن را به اشتراک می‌گذارید تا آگاهی افراد را در مورد کاری که انجام می‌دهید گسترش دهید و یا افراد را به محصول و برند شرکت خود علاقه‌مند سازید.

قبلاً اشاره کردیم که چگونه فروشندگان چندین بار با مشتریان بالقوه تعامل خواهند داشت. چرا آن ها این کار را انجام می‌دهند؟ این تماس‌های متعدد به گونه‌ای است که وقتی مشتری بالقوه شما آماده است تا یک مشتری واقعی باشد، کسب و کار شما در درجه اول اهمیت قرار می‌گیرد. بازاریابی محتوا به دنبال انجام همان کار، اما به صورت کارآمدتر است. با ایجاد محتوا در قالب وبلاگ‌ها، ویدیوها یا پست های رسانه های اجتماعی، می‌توانید کسب و کار خود را به عنوان “متخصص پیشرو” در زمینه فعالیت خود قرار دهید. اساساً، شما تبدیل به برندی می‌شوید که مردم در هنگام بروز مشکل به آن فکر می‌کنند. به عنوان یک مصرف کننده، وقتی مشکلی دارید چه می کنید؟ اگر مانند میلیون‌ها نفر دیگر هستید، از گوگل می‌پرسید که چگونه آن مشکل را برطرف می‌شود. شما حتی ممکن است ندانید که چگونه اشتباه را بیان کنید، اما گوگل به شکلی جادویی می‌داند و شما را به پاسخ‌هایی که نیاز دارید راهنمایی می‌کند.

وقتی بازاریابی محتوا انجام می‌دهید در واقع به پاسخی تبدیل می شوید که مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند.

طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا، رهبران بازاریابی محتوا تقریباً هشت برابر بیشتر از افراد دیگر، ترافیک سایت را تجربه می کنند.

Demand Metric می‌گوید که بازاریابی محتوا 62 درصد کمتر از بازاریابی برونگرا (مستقیم) هزینه دارد و سه برابر بیشتر سرنخ (lead) ایجاد می کند.

معیارهای بازاریابی محتوا چیست؟

آیا بازاریابی محتوا یک استراتژی خوب برای تجارت شما محسوب می‌شود؟

شاید. اما باید به زمان و انرژی برای برنامه‌ریزی آن استراتژی توجه شود. درست مانند هر استراتژی دیگری، شما فکر می‌کنید که این استراتژی نیز برای شما مناسب است اما آیا می‌خواهید مطمئن شوید که برای شما بازده سرمایه گذاری خوبی دارد یا خیر؟

برای انجام این کار، باید با معیارهای بازاریابی محتوا آشنا شوید. با این اعداد، می‌توانید تعیین کنید که آیا کاری که انجام می‌دهید همان طور که تصور می‌کنید تأثیر می‌گذارد؟ آیا باید رویکرد خود را تغییر دهید یا اینکه در ازای چیز دیگری باید آن را به کلی کنار بگذارید.

معیارهای موفقیت بازاریابی محتوا

  1. منابع ترافیک

کشف اینکه مردم محتوای شما را مصرف می کنند فوق العاده است. اما، چگونه از آن مطلع شدند؟ یک برنامه بازاریابی محتوای موفق، مشتریان بالقوه جدیدی را از طریق محتوای جذاب جذب می کند. از سوی دیگر، ممکن است تعامل بیشتری با مشتریان قبلی ایجاد کنید. زیرا می تواند تجارت تکراری ایجاد کند و به شما کمک کند در ذهن مشتریان بمانید. در هر صورت، مهم است که بدانید خوانندگان چگونه به محتوای شما دست پیدا کرده‌اند. این مورد به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای بازاریابی محتوایی آینده خود انجام دهید. برای یافتن منابع ترافیک وبلاگ یا وب سایت خود، می توانید از پلتفرمی مانند Google Analytics استفاده کنید.

  1. برداشت‌ها

محتوای شما چگونه است؟ آیا گوگل تشخیص می دهد که شما پاسخ مناسبی برای مشکلات جستجوگرها هستید؟ با استفاده از Google Search Console (کنسول جستجوی گوگل)، می توانید بفهمیدکه محتوای شما چه برای چه تعداد افرادی به نمایش درآمده است. هرچه تأثیرات بیشتر باشد، افراد بیشتری را جذب کرده‌اید.

  1. نرخ کلیک CTR))

برداشت یا بازدید از محتوای شما مهم است، با این حال، بدون تایید CTR یا نرخ کلیک، نمی توانید به طور کامل بفهمید که آیا محتوای شما موثر است یا خیر. ممکن است افراد بیشتری محتوای شما را ببینند یا مصرف کنند، اما آیا این کار، آنها را به این سمت سوق می‎دهد که در سایت شما عملی مانند خرید انجام دهند؟ آیا آنها از وب سایت شما بازدید می کنند؟ آیا آنها در مورد محصولات شما بیشتر یاد می گیرند؟ درک نرخ کلیک این امکان را فراهم می‌کند که پاسخ مناسبی به سوالات بالا بدهید.

  1. اشتراک گذاری محتوا و بک لینک ها

شما محتوای خوبی منتشر می کنید، اما آیا این محتوا به اندازه کافی خوب است که دیگران آن را به اشتراک بگذارند؟ آزمون واقعی محتوای شما این است که آیا مردم آن را به اندازه کافی مفید یا جالب می‌دانند تا با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند یا خیر.

هرچه محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، گوگل بیشتر آن را به عنوان “راه حل” می‌بیند و آن را به افراد بیشتری نشان می‌دهد. اگر مطالبتان را در رسانه‌های اجتماعی (مانند اینستاگرام) پست می‌کنید، تشخیص میزان اشتراک‌گذاری محتوا شما آسان است. برای بررسی میزان اشتراتک‌گذاری محتوای سایتتان، می‌توانید از ابزاری مانند BuzzSumo یا Ahrefs استفاده کنید.

  1. بازاریابی ایمیلی

نرخ کلیک زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانید آیا خوانندگان محتوا شما با بازدید از وب سایتتان در مورد محتوای شما اقدام می کنند یا خیر. با این حال، اگر فوراً خرید نکنند، آیا به شما این فرصت را می‌دهند که اطلاعات آنها را به دست آورید و در آینده با آنها ارتباط برقرار کنید؟

زمانی که بازاریابی محتوای شما به خوبی انجام می‌شود، خوانندگان به راحتی اطلاعات تماس خود را با شما با اشتراک می‌گذارند و مشتاق شنیدن اطلاعات بیشتری از آنچه شما برای گفتن دارید، می‌شوند و احتمالاً محصول یا خدمات شما را در آینده خریداری می‌کنند. نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی این امکان را فراهم می‌کند تا با داشتن این اطلاعات در جذب مخاطبان آیندتان، کمک کند.