پکیج تحقیقات محتوایی بازار

بسیاری از کسب و کارها صرفاً با داشتن یک ایده و بدون آنکه تحقیقات مناسبی درباره بازار آن داشته باشند، شروع به فعالیت می‌کنند. شاید به همین دلیل است که 98 درصد استارتاپ‌ها در کشور با شکست مواجه می‌شوند.

تحقیقات بازاریابی به ما کمک می‌کند تا محیط اکوسیستم کسب و کاری خودمان را بشناسیم و بدانیم رقبا در چه زمینه‌هایی مشغول فعالیت‌اند. و یا اینکه مخاطبان ما دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند. همچنین نقاط ضعف و قوت خودمان را بشناسیم تا هدف‌گذاری بهینه‌تری برای کسب و کارمان انتخاب کنیم.

تحقیقات بازار نباید صرفاً یک گزارش چند صفحه‌ای از عملکرد و پتانسیل سازمان باشد. بلکه این سند باید طوری تدوین شود تا خروجی آن برای تمامی دپارتمان‌های یک کسب و کار ملموس و مفید واقع شود. در واقع تحقیقات بازار مانند یک نقشه راه عمل می‌کند و مسیر کسب و کار شما برای رسیدن به موفقیت را ترسیم می‌نماید.

طلایی
پکیج تحقیقات بازار، رقبا، مخاطب
تعیین اهداف تحقیقات بازار (بازار محتوایی)
هم‌راستاسازی اهداف با استراتژی بازاریابی کلان
آسیب شناسی و تحقیقات بازار
جلسه هماهنگی با تیم بازاریابی و فروش
طراحی نوع و قالب جمع آوری اطلاعات
طراحی پرسشنامه و تحلیل آن
انجام مصاحبه و تحلیل آن
تحلیل وضعیت آتی
تحلیل مدل های SWOT و pestel
بررسی سگمنتیشن بازار در حوزه محتوا
جایگاه یابی محتوا
بررسی تصویر ذهنی و برند در محتوا
شناسایی رقبای اصلی در فضای فیزیکی و آنلاین
بررسی رقبا داخلی مستقیم و غیرمستقیم
بررسی نمونه های خارجی
بررسی محل رقابت محتوا
شناسایی و تحلیل مخاطبان هدف
تحلیل مخاطبان فعلی
پرسونا نویسی
تحلیل نهایی تحقیقات بازار و ارائه پیشنهادات
مشاوره و آموزش رایگان

در طراحی و تدوین سند تحقیقات بازار سندلوس دقیقاً چه مواردی گنجانده شده است؟

تحقیقات بازار با انجام اموری نظیر بررسی اولیه مستندات سازمان، نیازسنجی کارفرما، بررسی پتانسیل‌ها و فرصت‌ها، طراحی نوع و قالب جمع‌آوری اطلاعات، شروع می‌شود. سپس با تهیه انواع پرسشنامه، تحلیل وضعیت فعلی، بررسی نقاط ضعف و قوت مجموعه، ادامه پیدا می‌کند.

پس از آن با اخذ خروجی‌ها از گزارشات و پرسشنامه‌ها و مصاحبه‌های صورت گرفته، مواردی نظیر بررسی حجم بازار، هدف‌گذاری یا تارگتینگ، تحلیل SWOT و  pestel، بخش‌بندی (سگمنتیشن) بازار، شناسایی و بررسی رقبا اصلی در فضا آنلاین، جایگاه‌یابی، شناسایی و تحلیل مخاطبان هدف و مخاطبان فعلی، پرسونا نویسی و … انجام می‌گیرد.

خروجی موارد ذکر شده به شکل مستندات قابل درک برای مدیران ارائه می‌شود. همچنین مشخص می‌شود هر یک از این خروجی‌ها برای کدامیک از دپارتمان‌ها قابلیت استفاده دارد. این مستندات طوری طراحی می‌شود تا به صورت گام به گام قابلیت اجرایی داشته باشد. در این بین برای پیشبرد بهتر و سریع‌تر کار، جلسات حضوری و مجازی با مطلعین و نماینده کارفرما برگزار می‌شود تا علاوه بر اخذ اطلاعات و استفاده آن در تدوین مستندات تحقیقات بازار، مشاوره تخصصی نیز به آنان ارائه گردد.

خروجی مستندات تحقیقات بازار

از خروجی مستندات تحقیقات بازار برای موارد زیر استفاده می‌شود.

تدوین استراتژی محتوایی، برندینگ، برنامه‌های بازاریابی و فروش، اجرای کمپین‌های محتوایی و تبلیغاتی، انجام تبلیغات آنلاین و رپورتاژ آگهی، طراحی محصول، راه‌اندازی بسترهای فروش و برندینگ مانند سایت، اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی و … مواردی هستند که بر مبنای تحقیقات بازار طراحی و اجرا می‌شوند.

تحقیقات بازار آنلاین

در کنار تحقیقات بازار میدانی که در آن مواردی مانند بررسی مستندات قبلی مجموعه، پرسشنامه، مصاحبه و … صورت می‌گیرد، تحقیقات آنلاین نیز انجام می‌شود. این تحقیقات شامل تدوین و توزیع پرسشنامه آنلاین، بررسی رقبای آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و سایت، تحلیل مخاطبان، میزان ورودی و خروجی سایت مجموعه (در صورت داشتن سایت)، تحلیل شبکه‌های اجتماعی موجود، میزان رضایت‌مندی مشتریان از تجربه‌های قبلی و … می‌باشد.

چرا خدمت تحقیقات بازار به صورت تک پکیجی ارائه می‌شود؟

به دلیل آنکه خروجی تحقیقات بازار تاثیر زیادی در روند موفقیت یک کسب و کار دارد و برای اجرا استراتژی محتوایی باید همه جوانب یک کسب و کار به صورت جامع و کامل بررسی شود، لذا نمی‌توان پکیج تحقیقات بازار را به صورت چند پکیجی ارائه نمود. از این رو، تمام مواردی که برای به دست آوردن مستندات تحقیقات بازار نیاز است در این پکیج دیده شده و روند انجام کار از صفر تا صد در آن انجام می‌گیرد.

پکیج تحقیقات بازار

در صورتی که یک مجموعه مستندات قبلی نداشته باشد و یا قصد دارد یک ایده را به کسب و کار تبدیل کند، تحقیقات بازار به چه نحوی انجام می‌شود؟

صرفاً داشتن یا نداشتن مستندات قبلی، انجام خدمت تحقیقات بازار را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد. بلکه داشتن آن در روند تحقیقات بازار کمک می‌کند. لذا مجموعه‌هایی که مستندات قبلی ندارند و یا مانند استارتاپ‌ها قصد دارند یک ایده را از نو شروع کنند و آن را به کسب و کار تبدیل کنند نیز می‌توانند از خدمات تحقیقات بازار استفاده نمایند. با این تفاوت که لازم است برای به دست آوردن اطلاعات از مخاطبان و یا تحلیل رقبا و بازار تلاش بیشتری صورت گیرد.

نحوه پرداخت

با توجه به متغیر بودن حجم پروژه و موارد قابل بررسی، نحوه پرداخت نیز بر اساس پروژه متفاوت خواهد بود. ضمنا در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت 1.5 میلیون تومان، گزارش وضعیت فعلی خودتان و رقبا به همراه تمپلیت پروژه را دریافت کنید که در صورت عقد قرارداد، این مبلغ از قیمت نهایی کسر خواهد شد.

خروجی تحقیقات بازار صرفاً یک مستند چند ده صفحه‌ای است؟

گروه مشاوران سندلوس در طی سال‌های گذشته سعی کرده تا از موارد تئوری و غیر عملیاتی فاصله بگیرد و مزیت رقابتی خود را خروجی‌های عملیاتی‌محور قرار دهد. به همین دلیل مستندات تحقیقات بازار که توسط گروه مشاوران سندلوس تبیین می‌شود، مورد استفاده مدیران به جهت تصمیم‌گیری برای کسب و کارهایشان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *