ترندیابی, مقالات

مقایسه پربازدیدترین ترندهای ایران و جهان در سال 1401

ترندهای سال 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مقایسه پربازدیدترین ترندهای ایران و جهان در سال 1401

سال 1401 به پایان رسید و جالب است بدانیم در ایران و جهان چه ترندهایی در صدر برترین ترندهای سال قرار گرفته‌اند. آماری که نشان می‌دهد مردم کشور ما و همچنین مردم دنیا بیشتر به دنبال چه مطالبی بودند و چه چیزی را در موتورهای جستجو سرچ کرده‌اند. با نگاهی اجمالی به پربازدیدترین ترندهای ایران در سال 1401 و همچنین پربازدیدترین ترندهای جهان در سال گذشته می‌توان نتایج جالبی به دست آورد. نتایجی که می‌تواند برای افراد مختلف، کاربردی و قابل استفاده در کسب و کارهایشان باشد.

استراتژیست‌های محتوایی، بازاریابان و همچنین صاحبان کسب و کار بهترین افرادی هستند که می‌توانند از ترندهای سال گذشته استفاده کنند و برای سال آتی در برنامه‌ریزی‌های خود به کار ببرند.

با توجه به فیلترشدن برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتس‌آپ، قابل حدس بود که آمار سرچ vpn و فیلترشکن قوی بالا باشد و جز 10 ترند برتر در کشور ما قرار گیرد. به دنبال آن نیز شبکه‌های اجتماعی داخلی مثل روبیکا و ایتا نیز دارای بیشترین سرچ و به طبع آن بیشترین دانلود در سال 1401 بودند.

ترندهایی مثل زلزله ترکیه و یا شهره لرستانی نیز به دلیل ماهیت خبری که داشتند نیز جز 10 ترند برتر در ایران قرار گرفتند. در این بین سامانه یکپارچه خودرو و آهنگ سلام فرمانده نیز به دلیل داشتن مخاطبان خاص خود جز پر طرفدارترین ترندها بودند.

اما نکته جالب، مطالب ترند شده در سرتاسر دنیا بود که نشان از غلبه تفکر تفریح‌گرایانه مردم دنیا داشت. ترندهایی نظیر بازی، جام جهانی، دانلود فیلم و … گویای این مطلب است. در این بین دو ترند لاتاری و یک شرکت برگزارکننده لاتاری به نام یاندکس نیز بیان کننده اشتیاق مردم به مهاجرت از کشور به شکل بخت آزمایی است.

به هر ترتیب سال 1401 به پایان رسید و برخی از کسب و کارها آن را با سود و برخی با ضرر به پایان رساندند. اما باید به خاطر داشت موفقیت، یک امر احتمالی نیست. بلکه باید برای آن برنامه‌ریزی کرد. اتفاقات گذشته مانند ردیابی ترندها می‌تواند ما را در این برنامه‌ریزی کمک کند.

برای آشنایی با ترند، کاربرد ترند، روش‌ها و ابزارهای ترندیابی، روی این مطلب کلیک کنید.

ترندهای سال 1401 ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *