مدلها و تمپلیت‌ها

ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر+تمپلیت و ویدیو

تمپلیت ترندیابی در مقالات
زمان مطالعه: 5 دقیقه

ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر

ترند، واژه آشنا برای اکثر افراد است که کم و بیش با آن آشنایی دارند. البته اصطلاح ترند و ترندیابی، بیشتر در بازارهای مالی و سرمایه‌ای مورد استفاده است و شاید کمتر در حوزه‌های کسب و کاری به آن توجهی شده باشد. در صورتی که یکی از شاخص‌های مهم برای کسب و کارهای بزرگ دنیا، شناسایی و تحلیل ترندها در صنعت خودشان است. در گام قبلی به ترندیابی در ویدیوها و تصاویر پرداختیم و در این گام قصد داریم تا به ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر بپردازیم و نحوه استفاده از آن را به شما آموزش دهیم.

برای درک بهتر این موضوع، بخشی از ویدیو آموزشی ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر زیر را ملاحظه نمایید.

ویدیو آموزشی ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر

ویدیو معرفی دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

 

دریافت مجموعه کامل تحقیق کلمه‌ کلیدی و ترندیابی

این مجموعه شامل 23 فایل از تمپلیت‌ها و فایل اکسل قابل ویرایش و همچنین 26 ویدیوی از دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی طبق موارد زیر است: (توضیحات بیشتر دوره)

1- رئوس کلی ترندیابی 2- وزن‌دهی رئوس در ترندیابی 3- ابزارهای ترندیابی 4- ترندیابی در گوگل 5- ترندیابی در ویدیوها و تصاویر 6-ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر 7- ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی 8- اولویت‌بندی ترندها 9- عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها

می‌توانید این 9 گام را از سه روش زیر به‌طور کامل دریافت کنید:

ترندیابی در این گام به چه صورت انجام می‌شود؟

در تمپلیت‌ شناسایی رئوس و وزن‌دهی عبارات، اشاره کردیم که چگونه رئوس و عبارات اصلی در صنعت و محیط کسب و کاریمان را بیابیم و آن‌ها را وزن‌دهی کنیم. خروجی این تمپلیت، به دست آوردن 10 تا 20 عبارت اصلی بود. سپس عبارات برگزیده را در گوگل و ویدیوها و تصاویر مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم و از آن تعداد زیادی ترند به دست ‌آوردیم. در این مراحل نیز این عبارات را در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر دنیا جستجو می‌کنیم تا ترندهای تازه‌ای به دست آوریم.

لازم به ذکر است که فرآیند ترندیابی در برخی از موارد به صورت شهودی انجام می‌شود. یعنی شما با وارد کردن عبارات برگزیده و رئوس اصلی در این بسترها، شاید مستقیما به یک ترند خاص برخورد نکنید. بلکه باید برداشت خودتان از آن موضوع را به یک ترند تبدیل کنید.

در ادامه به نحوه دست‌یابی به ترندها در هر یک از بسترهای زیر می‌پردازیم:

ترندیابی در مقالات

بسیاری از اکتشافات، خلاقیت‌ها، اختراعات، تولید محصولات نوآور و … از درون مقالات معتبر و علمی به دست آمده‌اند. به عبارتی بسیاری از محصولات و خدماتی که در دنیا مورد استفاده عموم قرار دارد، زمانی به صورت تئوری و نظریه در مقالات نگارش شده بوده است. به همین دلیل است زمانی که مقالات معتبر در یک حوزه را مطالعه می‌کنیم، می‌توانیم از طریق آن‌ها به عباراتی دست پیدا کنیم که یا در حال حاضر ترند هستند و یا در آینده پتانسیل ترند شدن را خواهند داشت. البته باید توجه کرد که این ترندیابی باید در مقالاتی صورت گیرد که نویسنده آن از نظر علمی و آکادمیک در مرتبه بالا و قابل قبولی قرار داشته باشد. به عبارتی در حوزه فعالیت خودش و صنعتی که ما در آن فعالیت می‌کنیم، صاحب نظر و خبره باشد. با توجه به این نکته می‌توان نتیجه گرفت که برای جامعیت و اعتبار بیشتر این فرآیند، می‌بایست مقالات فارسی به همراه مقالات لاتین نیز مورد تحلیل قرار بگیرند.

برای جستجو مقالات، سایت‌های زیر منابع مناسبی هستند:

معرفی سایت‌ برای دانلود مقالات لاتین

Taylor & Francis Online

SAGE Publishing

Google Scholar

Academia

Google Books

WorldWide Science

PubMed

Web of Science

Scopus

JSTOR

Science Mag

ERIC

معرفی سایت‌ برای دانلود مقالات فارسی

سیویلیکا یا مرجع دانش

پرتال جامع علوم انسانی

بانک اطلاعات نشریات کشور (مگیران)

مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی SID

ایران پیپر

فری پیپر

مجلات علمی_ترویجی (مخصوص ترندهای روز)

نورمگز

ترندیابی در فروم‌های تخصصی

فروم‌ها مکان‌های مجازی هستند که افراد در بستر فضای آنلاین به شکل تالار گفتگو در آن به پرسش و پاسخ می‌پردازند. فروم‌ها به صورت کلی به دو دسته تخصصی و عمومی تقسیم می‌شوند. فروم‌های کامپیوتری، گردشگری، موبایل و … نمونه‌ای از فروم‌های تخصصی محسوب می‌شوند. به دلیل آنکه مسائل روز و دغدغه و چالش‌های بسیاری از افراد در آن مطرح می‌شود، فروم‌ها می‌توانند منبع مناسبی برای ترندیابی باشند.

در زیر به چند تالار گفتگو بزرگ در ایران اشاره می‌کنیم.

انجمن پاتق یو، پرشین تولز، انجمن تخصصی طلاهاست، انجمن میهن دانلود، انجمن کنکور، فروم تالار بورس و … . شما نیز می‌توانید با توجه به حوزه فعالیتتان، فروم‌های تخصصی صنعتتان را شناسایی و با توجه به عبارات و رئوس کلی، ترندهای مربوطه را از آن‌ها استخراج کنید.

ترندیابی در سایت‌های معتبر دنیا

بدون شک یکی از منابع مهمی که می‌توان از آن برای فرآیند ترندیابی استفاده کرد، سایت‌ها و پلتفرم‌های بزرگ در دنیا هستند. چرا که به‌روزترین مسائل و نوآوری‌های دنیا در صنعت، ابتدا در این سایت‌ها و پلت‌فرم‌ها رونمایی می‌شوند. همچنین این سایت‌ها می‌توانند به عنوان یک مرجع علمی برای به دست‌ آوردن آخرین اخبار و اطلاعات هر حوزه شناخته شوند. در نظر داشته باشید این سایت‌ها را می‌توان به دو دسته تقسیم‌بندی کرد. دسته اول سایت‌های بزرگ مشاوره کسب و کار در دنیا هستند که به صورت عمومی، جدیدترین مطالب و نوآوری‌های دنیا را پوشش می‌دهند و توسعه کسب و کارها در زمینه‌های مختلف می‌پردازند. سایت‌هایی از قبیل گروه مشاوران بوستون، هاب اسپات، مکنزی و … از این دسته موارد هستند.

دسته دوم نیز سایت‌هایی هستند که به عنوان رهبران بازار در دنیا شناخته می‌شوند. به عبارتی در هر صنعت، چندین برند معتبر دنیا وجود دارد که در صنعت خودشان پیشرو و رهبر بازار محسوب می‌شوند. سامسونگ و اپل در صنعت تلفن همراه و یا نایک و آدیداس در حوزه پوشاک ورزشی از این دسته به شمار می‌روند. بررسی سایت رهبران بازار در هر صنعت می‌تواند به ما در شناسایی ترندها کمک کند.

در ادامه تمپلیت ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر دنیا مشاهده می‌کنید:

تمپلیت ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر دنیا

تمپلیت ترندیابی در مقالات

در انتها باید بگوییم که

ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر دنیا به دلیل آنکه مسائل، دغدغه‌ها و پرسش‌های مخاطبان را به‌روز پاسخ می‌دهند، منابع مناسبی برای پیدا کردن ترند هر صنعت محسوب می‌شوند. دانستن مسائل به‌روز و جدید هر صنعت می‌تواند خود به عنوان یک مزیت رقابتی نسبت به رقبا محسوب شود. در گام هفتم به سراغ ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی می‌رویم و در فضای سوشال به جستجوی ترندها می‌پردازیم.

ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی + تمپلیت و ویدیو آموزشی

سایر گام‌ها و تمپلیت‌های تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

شما در این مطلب با گام ششم ” تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی” یعنی ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر آشنا شدید. همچنین می‌توانید سایر گام‌های تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی را از طریق لینک‌های زیر مطالعه و تمپلیت‌های مرتبط را دریافت کنید.

  • گام یک: رئوس کلی ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام دو: وزن‌دهی رئوس در ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام سه: ابزارهای ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام چهار: ترندیابی در گوکل+تمپلیت‌
  • گام پنج: ترندیابی در ویدیوها و تصاویر+تمپلیت
  • تیک سبز گام شش: ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌ها+تمپلیت
  • گام هفت: ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی+تمپلیت
  • گام هشت: اولویت‌بندی ترندها+تمپلیت
  • گام نه: عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها+تمپلیت

دریافت مجموعه کامل دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

“””نکته مهم: از طریق لینک‌های بالا می‌توانید به سایر گام‌های دوره آموزش تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی دسترسی داشته باشید. ضمنا برای دریافت تمام فایل‌ها، تمپلیت‌ها و ویدیوهای 9 گام بالا از طریق دکمه زیر اقدام کنید.”””

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر+تمپلیت و ویدیو

  1. عباس زاده گفت:

    سلام برادر. من توی حوزه ساختمانی فعالیت می کنم. گشتم ولی فروم تخصصی توی صنعت ساختمان پیدا نکردم. این چه جوری میشه الان؟

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      در گوگل سرچ کنید
      اتفاقا فروم ها و انجمن های ساختمانی زیادی هستند

  2. ddddddddd گفت:

    عالی بود

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      سپاس از توجه شما

  3. کاظم م گفت:

    سلام و وقت به خیر. عباراتی که بر اساس اون میریم در مقالات سرچ میکنیم رو از کجا باید پیدا کنیم و بنویسیم؟

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      در گام‌های ابتدایی رئوس ترندیابی رو مشخص میکنیم و بر اساس رئوس در مقالات جستجو میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *