مدلها و تمپلیت‌ها

شناسایی رئوس کلی ترندیابی + تمپلیت و ویدیو آموزشی

تمپلیت رئوس کلی ترندیابی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

ترند چیست؟

ترند چیست؟

تعرف بالا استخراج شده از سایت‌های معنی کلمات است. اما ترند را نمی‌توان در یک کلمه یا جمله خلاصه کرد و تعریف بالا، یک کد برای عمیق شدن بیشتر بر روی مفهوم ترند است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع لازم است تا با مفهوم ترند و پیدا کردن رئوس کلی ترندیابی آشنا شوید.

خود واژه ترند هم در ایران بیشتر در توییتر و همین‌طور ترندهای مد و استایل استفاده می‌شود. اما به اعتقاد ما، مطلب یا موضوعی که محبوب است (معنی اصطلاحی ترند) در هر جا قابل استفاده است. حتی در صنایع سنتی مثل نفت و گاز یا زندگی روزمره. دانستن موضوعات محبوب و روندهای روز هر حوزه، دید بسیار خوبی برای شناخت و تحلیل آن حوزه به افراد می‌دهند. مثلا شما قصد سفر به رشت را دارید و یکی از ترندها و موضوعات محبوب درباره این شهر، مرداب سراوان است، دانستن این ترند یعنی مرداب سراوان به شما در برنامه‌ریزی بهتر سفر کمک می‌کند. حتی اگر کسب و کاری در حوزه گردشگری نیز داشته باشید، از این ترند استفاده و تورهایی برای مرداب سراوان تدارک می‌بینید.

به مزیت‌ ترندها اشاره شد و لازم است که یک خطر درباره آن‌ها نیز بیان شود. ترندها معمولا تاریخ انقضا دارند. یعنی یک ترند نمی‌تواند برای چندین ماه ترند باقی بماند. دقیقا مثل “مد” در صنعت پوشاک و زیبایی.

این خطر به ما نشان می‌دهد که شناسایی ترندها امری لازم و استفاده از آن‌ها در زمان مناسب کاری به مراتب مهم‌تر است.

قبل از آن‌که درباره شناسایی و نحوه استفاده از ترندها برای رشد و پیشرفت کسب و کار توضیح دهیم، ذکر این نکته هم لازم است که: ما در گروه مشاوران سندلوس از مفهوم ترند در دو جا استفاده می‌کنیم:

1- شناسایی ترندها و موضوعات پرسرچ برای تولید و توزیع محتوای مناسب

2- تجزیه و تحلیل ترندها (روندها) در بازه‌های زمانی متفاوت برای پیش‌بینی آینده بازار

تمرکز ما در این مطلب بر روی استفاده اول و کاربرد ترندها در تولید و توزیع محتوای مناسب است. همچنین برای آشنایی بیشتر با مفهوم و استفاده از ترندها، سایت خوب گوگل ترند پیشنهاد می‌شود. این سایت از ابزارهای خوب در خصوص ترندیابی می‌باشد.

در ادامه لازم است تا ویدیو آموزشی گام اول دوره کلمه کلیدی و ترندیابی (یعنی شناسایی رئوس کلی ترندیابی) را مشاهده کنید تا بیشتر با این مفهوم آشنا شوید. ما در این دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی را به 9 گام بخش‌بندی کرده‌ایم تا مخاطبان بتوانند به راحتی این دوره را آموزش ببینند.

ویدیو آموزشی شناسایی رئوس کلی ترندیابی

ویدیو معرفی دوره جامع تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

 

دریافت مجموعه کامل تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

این مجموعه شامل 23 فایل از تمپلیت‌ها و فایل اکسل قابل ویرایش و همچنین 26 ویدیوی از دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی طبق موارد زیر است: (توضیحات بیشتر دوره)

1- رئوس کلی ترندیابی 2- وزن‌دهی رئوس در ترندیابی 3- ابزارهای ترندیابی 4- ترندیابی در گوگل 5- ترندیابی در ویدیوها و تصاویر 6-ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌های معتبر 7- ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی 8- اولویت‌بندی ترندها 9- عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها

می‌توانید این 9 گام را از سه روش زیر به‌طور کامل دریافت کنید:

توضیح تمپلیت رئوس کلی ترندیابی

همانطور که اشاره شد در این مستند به کاربرد ترند در استراتژی محتوایی به خصوص پیدا کردن کلیدواژه‌ها (کیورد ریسرچینگ) و سرنخ‌های تولید محتوا می‌پردازیم. در ابتدای مطلب با مفهوم ترند آشنا شدیم و در ادامه بر روی یافتن ترندها متمرکز می‌شویم. برای بهبود و مستند شدن نتایج کار، تمپلیتی برای دسته‌بندی اولیه ترندها ارائه شده ‌است. در واقع قبل از اینکه بخواهیم موضوعات و کلمات محبوب را در یک حوزه‌ مورد بررسی قرار دهیم، باید چند سرنخ داشته باشیم. مثلا اگر قصد داریم درباره حوزه سفر به ترند مرداب سروان دست پیدا کنیم، باید قبل از آن، موضوعات پرسرچ جاذبه‌های گیلان را به عنوان یک دیتا، مورد سرچ و تحقیق قرار دهیم. پس ابتدا باید رئوس کلی و سرنخ‌های اصلی حوزه مورد تحقیق را تعیین و در ادامه متناسب با آن‌ها به ترندیابی بپردازیم.

برای کاهش خطای ترندیابی، برای پیدا کردن رئوس کلی و سرنخ‌ها بر اساس چند فیلتر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژی، رقابتی و مخاطبان عمل می‌کنیم. در هر یک از این چهارچوب‌ها، بر اساس نظرات مدیر کسب و کار، جستجوی در گوگل، جستجو در شبکه‌های اجتماعی و مصاحبه با افراد با تجربه حوزه مورد مطالعه، سرنخ‌ها و ترندهای اصلی را استخراج می‌کنیم. بهتر است که در هر سطر بین 2 تا 4 سرنخ استخراج شود. مثلا در قسمت نظرات مدیر کسب و کار درباره سرنخ‌های سیاسی، بین دو تا چهار سرنخ استخراج شود.

پیشنهاد می‌شود برای آشنایی با این موضوع و گام نهادن در قدم اول در حوزه ترندیابی، ویدیو این گام را که در بالاتر به آن اشاره شد، مشاهده نمایید.

تمپلیت رئوس کلی ترندیابی

تمپلیت رئوس کلی ترندیابی

در انتها باید بگوییم که

حال که با استفاده از این تمپلیت توانستیم رئوس کلی ترندیابی را برای کسب و کارمان استخراج کنیم باید آن‌ها را اولویت‌بندی کنیم. چرا که قرار است از هر کدام از این رئوس، ده‌ها ترند استخراج شود. پس لازم است تا ابتدا این رئوس را اولویت‌بندی کنیم و فقط به سراغ رئوس با اولویت بالا (مثلا 10 تا 20 رئوس با اولویت بالا) برویم و سایر رئوس را که امتیاز کمتری دریافت کرده‌اند و در اولویت پایین‌تری قرار دارند، کنار بگذاریم. در گام بعدی یعنی وزن‌دهی رئوس ترندیابی، به چگونگی امتیازدهی و اولویت‌بندی رئوس می‌پردازیم.

سایر گام‌ها و تمپلیت‌های تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

شما در این مطلب با گام اول “تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی” یعنی شناسایی رئوس کلی ترندیابی آشنا شدید. همچنین می‌توانید سایر گام‌های تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی را از طریق لینک‌های زیر مطالعه و تمپلیت‌های مرتبط را دریافت کنید.

  • تیک سبز گام یک: رئوس کلی ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام دو: وزن‌دهی رئوس در ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام سه: ابزارهای ترندیابی+تمپلیت‌
  • گام چهار: ترندیابی در گوکل+تمپلیت‌
  • گام پنج: ترندیابی در ویدیوها و تصاویر+تمپلیت
  • گام شش: ترندیابی در مقالات، فروم‌ها و سایت‌ها+تمپلیت
  • گام هفت: ترندیابی در شبکه‌های اجتماعی+تمپلیت
  • گام هشت: اولویت‌بندی ترندها+تمپلیت
  • گام نه: عنوان‌یابی و عنوان‌سازی از طریق ترندها+تمپلیت

دریافت مجموعه کامل دوره تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی

“””نکته مهم: از طریق لینک‌های بالا می‌توانید به سایر گام‌های دوره آموزش تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی دسترسی داشته باشید. ضمنا برای دریافت تمام فایل‌ها، تمپلیت‌ها و ویدیوهای 9 گام بالا از طریق دکمه زیر اقدام کنید.”””

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “شناسایی رئوس کلی ترندیابی + تمپلیت و ویدیو آموزشی

  1. مسعود گفت:

    سلام. من از طریق گوگل با سایت شما آشنا شدم. خیلی برام جالب بود که به این موضوع پرداختین. بعدش که با واژه جدید ترندیابی آشنا شدم و توی گوگل سرچ کردم تنها سایتی که به صورت کامل بهش پرداخته و تمام تصاویر و ویدیو ها رو پوشش داده سایت شما بود. از این منظر خیلی عالی و کامل گفتین. فقط سوالم اینه که ترندها خیلی سریع روی کار میان و بعدش خیلی سریع هم جذابیتشون از بین میره. این رو توی مثال های مختلفی دیدیم. اما شما در درس هاتون یک نگاه بلند مدت به این موضوع دارین. اگر اشتباه نگفته باشم. این موضوع چه جوری قابل بیان و اجرا هست؟ ببخشید سوالم طولانی شد

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      سلامت باشید
      بله ما چندین پروژه در این زمینه انجام دادیم و خیلی مفید هست برای تصمیم گیری
      ببینید ترندهایی که شناسایی میشن انقضا دارند متناسب با سرعت تغییراتی که در یک صنعت اتفاق می افتند
      به صورت دوره ای باید ترندها به روزرسانی شوند

  2. yasi گفت:

    سلام. در ویدیو ها و فایل ها، کیورد ریسچینگ و تجزیه و تحلیل ترندها هم هست. چون توی گامهای آخر درس نبودن

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      بله اضافه میشن به پنلتون و میتونید مشاهده کنید

  3. behrad گفت:

    سلام و وقت به خیر. من دوره تحلیل مخاطبتون رو تهیه کرده بودم و خیلی ازش استفاده کردم در پروژه هایی که برای سازمان های دیگه انجام داده بودم تونستم به کار بگیرمش. دوره ترندیابی برام جدید بود و اولش دو به شک بودم که تهیه کنم یا نه. اما با توجه به رزومه آموزشی خوبتون در تحلیل مخاطب، این دوره رو تهیه کردم. الان 4 گامش رو دیدم و واقعا خوب بوده و امیدوارم تا آخرش با همین کیفیت باشه. ممنونم از زحماتتون

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممنون بهراد جان از توجهت
      دوره تحلیل مخاطب واقعا سعی کردیم مثل بقیه دوره ها کامل باشه و برخی از مدل‌هایی که موازی هم بودند هم آوردیم.
      ترندیابی هم به این شکل جدیده ولی کاری هست که در گذشته هم انجام میشده ولی به اشکال شهودی
      موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *