مدلها و تمپلیت‌ها

لینک‌سازی خارجی چگونه انجام می‌شود؟+ چک لیست،تمپلیت و ویدیو

لینک سازی خارجی
زمان مطالعه: 9 دقیقه

لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی و گرفتن بک‌لینک از سایت‌ها و پلتفرم‌های دیگر، محبوب‌ترین و مهم‌ترین تکنیک سئو برون صفحه یا سئو خارجی است. به طوری که اغلب سئو خارجی و لینک سازی خارجی را یکسان در نظر می‌گیرند. ما در تمپلیت‌ها و سلسله مقالات قبلی مربوط به سئو، درباره سئو کلاه سفید و سه زیرمجموعه مهم آن یعنی سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی صحبت کردیم. همچنین در گام قبلی به صورت خاص به بیان 24 تکنیک سئو برون صفحه پرداختیم و در این مقاله به آموزش لینک سازی خارجی و ارائه تمپلیت لینک سازی خارجی از تکنیک‌های مهم سئو خارجی می‌پردازیم.

لینک بیلدینگ

در مقالات و گام‌های بعدی در مورد سایر تکنیک‌های سئو خارجی صحبت می‌کنیم. در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوط به لینک سازی را مشاهده نمایید که بخشی از آن به صورت رایگان در سایت قرار داده شده ‌است.

ویدیو آموزشی لینک سازی خارجی در سئو برون صفحه

ویدیو معرفی دوره آموزش سئو

دریافت مجموعه کامل آموزش سئو (SEO)

این مجموعه شامل 28 فایل از چکلیست‌ها، تمپلیت‌های سئو، فایل اکسل قابل ویرایش و همچنین 16 ساعت ویدیوی دوره جامع آموزش سئو (SEO) طبق موارد زیر است: (توضیحات بیشتر دوره)

1- کلیات و انواع سئو 2- سئو کلاه سفید 3- سئو درون صفحه (سئوی داخلی) 4- کلمات کلیدی در سئو 5- عنوان و تگ متا در سئو 6- سئو محتوای متنی 7- سئو ویدیو و تصاویر 8- ابزارهای سئو درون صفحه 9- سئو برون صفحه (سئوی خارجی) 10- لینک‌سازی خارجی 11- کامنت‌ مارکتینگ، شبکه‌ اجتماعی و رپورتاژ 12- ابزارهای سئو برون صفحه 13- سئوی فنی (سئوی تکنیکال) و دریافت گزارش 14- سرعت و امنیت سایت 15- ابزارهای سئوی فنی

می‌توانید این 15 گام را از دو روش زیر به‌طور کامل دریافت کنید:

لینک سازی خارجی چیست؟

لینک سازی خارجی، بک لینک، لینک بیلدینگ یا سایر مفاهیمی که به نوعی به لینک‌سازی بر‌می‌گردند را معمولا به جای هم استفاده می‌کنند. با وجود تشابهات زیاد، هر کدام از مفاهیم یاد شده تعاریف متفاوتی دارند و در این مقاله هدف ما توضیح لینک ‌سازی خارجی می‌باشد. لینک سازی خارجی یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو است که با لینک دادن سایر سایت‌ها و پلتفرم‌ها به سایت شما انجام می‌شود. در لینک سازی داخلی و گراف محتوایی از بین مطالب داخلی سایت، لینک سازی می‌شود و در این مفهوم از دامنه‌های دیگر به سایت شما لینک داده می‌شود. لینکسازی داخلی در اختیار شما است و بر عکس در لینکسازی خارجی باید تعامل خوبی با سایت‌های دیگر داشته باشید تا آن‌ها به شما لینک بدهند. لینک سازی خارجی به نوعی معیار گوگل برای سنجش اعتبار سایت و مطالب شما است. اگر شما هم از سایت خودتان به سایت‌های دیگران لینک بدهید نیز به نوعی لینکسازی خارجی محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید که هر چه سایت لینک دهنده به شما و یا سایتی که شما به آن لینک می‌دهید از اعتبار بالاتری برخورد دار باشد، امتیاز بیشتری دریافت می‌کنید.

مزایای لینکسازی خارجی

لینکسازی خارجی علاوه بر کمک به سایت شما برای دریافت رتبه بهتر از گوگل و قرار گرفتن در صفحات اول نتایج جستجو به افزایش اعتبار شما در نظر مخاطبان نیز کمک می‌کند. مخاطبان به نوعی شما را بهتر ارزیابی می‌کنند و اعتبار بیشتری را برای شما در نظر می‌گیرند. علاوه بر این، خیلی از ارتباطات کسب و کاری نیز در مسیر تعاملات لینکسازی برای کسب و کار شما ایجاد می‌شود که از آن‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید.

تمپلیت و چک لیست لینک سازی خارجی در سئو برون صفحه

در چک لیست و تمپلیت زیر می‌توانید 18 مورد از تکنیک‌ها و شاخص‌های لینک‌سازی خارجی و انواع لینک‌ها را مشاهده کنید که در ادامه هر یک از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. ضمنا در ویدیوی لینکسازی خارجی نیز به صورت کاربردی، این مفاهیم مورد بررسی و آموزش قرار گرفته‌اند.

چک لیست لینک سازی خارجی

مفاهیم و تکنیک‌های لینک‌سازی خارجی در سئوی برون صفحه

در ادامه 18 مفهوم و تکنیک بسیار مهم از لینکسازی خارجی را مشاهده می‌کنید. دراین مقاله ضمن آشنایی با لینکسازی خارجی در سئوی برون صفحه، می‌توانید تمپلیت لینکسازی خارجی و چک لیست لینکسازی را نیز دریافت و مسیر سئوی خود را مدیریت کنید.

1- لینک بیلدینگ

به فرآیند ایجاد لینک‌های خارجی برای سایت، لینک بیلدینگ گفته می‌شود. وقتی شما یک کلمه کلیدی مرتبط را به یک مطلب خارج از سایت لینک کنید یا اینکه یک لینک از یک سایت دیگر دریافت کنید، لینک بیلدینگ اتفاق افتاده است. در نظر داشته باشید هر لینکی مناسب نیست و باید لینک‌هایی ساخته شود که در نهایت اعتبار سایت شما را افزایش می‌دهند.

2- دریافت بک لینک

از بک لینک معمولا به جای لینک بیلدینگ نیز استفاده می‌شود. اما زمانی که یک سایت به یک سایت دیگر لینکی بدهد به آن بک لینک می‌گوییم. این لینکدهی با استفاده از انکرتکست اتفاق می‌افتد که در ادامه درباره آن صحبت می‌کنیم.

3- لینک‌های طبیعی و غیر طبیعی

به طوری کلی زمانی که شما محتواهای با کیفتی تولید می‌کنید و افراد و سایت‌های دیگر به صورت خودجوش به سایت شما لینک می‌دهند، لینکسازی طبیعی اتفاق افتاده است. به طور مثال شما درباره حوزه فعالیتتان، اطلاعات و محتواهای به روزی دارید و متخصصان حوزه با مطالعه مطالب شما، آن را با کاربران خود به اشتراک می‌گذارند. لینکسازی غیرطبیعی نیز زمانی است که شما لینک‌ها را خریداری می‌کنید و یا اینکه با تبادل‌های زیاد با سایت‌های دیگر، بیش از اندازه لینک دریافت می‌کنید. طبیعتا لینک‌های طبیعی ارزش بیشتری از نظر گوگل دارند.

4- لینک‌های دستی

لینک‌‎های دستی نیز به نوعی لینک‌های غیر طبیعی هستند که توسط خود شما ساخته می‌شوند. خرید رپورتاژ، کامنت مارکتینگ، قرار دادن لینک سایت در سایر پلتفرم‌ها از جمله روش‌هایی هستند که در لینکسازی دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لینک‌ها به مراتب اهمیت کمتری نسبت به لینک‌های خودکار و طبیعی دارند.

5- تبلیغات کلیکی و بنری

تبلیغات کلیکی و بنری نیز از لینک‌های غیر طبیعی و دستی هستند که توسط شما انجام می‌شود. اما تبلیغات کلیکی و بنری هدفی فراتر از سئو دارند و معمولا در کمپین‌های آگاهی از برند و فروش مورد استفاده قرار می‌گیرند و به سئو نیز کمک می‌کنند. اما باید در نظر داشته باشید که تا حد امکان محتواهای تبلیغاتی خود را برای مخاطبان بهینه کنید و در سایت‌های مرتبط با وبسایت خودتان به اشتراک بگذارید.

6- عدم استفاده از لینک‌های اسپم

لینک‌های اسپم از لینک‌هایی بی کیفیتی هستند که بدون توجه به پرسونای مخاطبان و ارتباط موضوع با سایت و مخاطبان هدف، فقط به هدف بهبود رتبه سایت و دریافت بک لینک ‌ساخته می‌شود. این لینک‌ها معمولا توسط گوگل شناسایی و سایت‌های استفاده کننده جریمه می‌شوند.

7- استفاده از منابع مختلف برای گرفتن بک لینک

در دریافت بک‌لینک‌ها باید دقت داشته باشید که از منابع مختلف استفاده کنید. در ابتدای سعی کنید که مطالب شما از نظر تازگی و کیفیت اهمیت زیادی داشته باشند تا لینک‌های طبیعی دریافت کنید. اما برای لینک‌های غیر طبیعی تا حد امکان از سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف رایگان و غیررایگان به تناوب استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که محتوا و صفحه به موضوع شما ارتباط داشته باشد.

8- توزیع درست لینک‌ها

مفهوم توزیع با توسعه گره خورده است و توزیع مسیر توسعه را باز می‌کند. توزیع درست لینک‌ها چه در سایت خودتان چه در لینک‌های خارجی از سایت‌های دیگر بسیار اهمیت دارد. توزیع نادرست و متمرکز لینک‌های بر روی یک صفحه ممکن است گوگل را به شما مشکوک کند.

9- تحقیقات کلمات کلیدی مناسب

گوگل از طریق کلمات کلیدی، محتوای شما را شناسایی و در مسیر جستجوی مخاطبان قرار می‌دهد. بنابراین شناسایی و انتخاب درست کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی در لینکسازی خارجی و شناسایی و اعتبارسنجی لینک شما توسط گوگل دارند. برای اطلاعات بیشتر درباره تحقیق کلمه کلیدی می‌توانید به آموزش تحقیق کلمه کلیدی و ترندیابی مراجعه و تمپلیت‌های ترندیابی را دریافت کنید.

10- لینک‌های فالو و لینک‌های نوفالو

لینک‌های فالو یا دوفالو و لینک‌های نوفالو دو دیدگاه در تگ‌های برنامه نویسی هستند که در لینکسازی خارجی استفاده می‌شوند. لینک‌های فالو و دوفالو اعتبار سایت لینک‌دهنده را به سایت شما نیز منتقل می‌کنند و لینک‌های نوفالو این اعتبار را منتقل نمی‌کنند. در لینکسازی خارجی و تعاملات لینکی با سایر سایت‌ها باید درباره نوع لینک‌ها متناسب با استراتژیتان نیز مذاکره کنید.

11- لینک‌های اسپانسر شده و UGC

لینک‌های اسپانسر شده لینک‌هایی هستند که برای آن‌ها هزینه پرداخت شده و در رتبه‌بندی لحاظ نمی‌شوند. لینک‌های UGC نیز لینک‌هایی هستند که توسط کاربران در کامنت‌ها و فروم‌ها ایجاد شده‌اند و در رتبه‌بندی لحاظ نمی‌شوند.

12- بررسی امنیت و اعتبار سایت لینک‌دهنده

امنیت و اعتبار سایت لینک‌دهنده به سایت شما اهمیت زیادی دارد. به این علت که اگر لینک‌ها فالو‌ باشند، اعتبار سایت لینک‌دهنده به اعتبار شما منتقل می‌شود. یکی از روش‌ها استفاده از سایت‌های اعتبارسنجی، domain authority هستند که اعتبار دامنه سایت لینک‌دهنده را مورد بررسی قرار می‌دهند. اعتبار دامنه یا دامین اتوریتی را با شاخص DA  اندازه گیری می‌کنند و هرچه این شاخص به 100 نزدیک‌تر باشد یعنی آن سایت از اعتبار دامنه بیشتری برخوردار است. برای این کار می‌توانید از سایت‌هایی مانند moz استفاده کنید.

13- انکرتکست مناسب

انکرتکست یا متن لنگر، کلمه‌کلیدی اصلی یا فرعی محتوای شماست که لینک‌سازی خارجی روی آن انجام می‌شود. در انتخاب انکرتکست باید دقت کنید که به موضوع ارتباط داشته باشد و از انکرتکست‌های بی‌ربط استفاده نکنید.

14- عدم استفاده زیاد از لینک‌های خارجی

استفاده زیاد و بیش از حد در هر تکنیک سئو، باعث مشکوک شدن گوگل به سایت شما می‌شود. به خصوص در لینک‌های غیر طبیعی باید در نظر داشته باشید که لینک‌های خارجی کمتری استفاده کنید. معمولا برای هر 500 کلمه محتوا بین یک تا دو لینک خارجی ، مقدار بهینه آن است.

15- تنظیم باز شدن لینک‌های خارجی در تب جدید

لینک‌های خارجی در صفحه خودتان را طوری تنظیم کنید که با کلیک بر روی آن‌ها تب جدیدی باز شود و سایت شما همچنان باز بماند. این کار به عدم خروج مخاطب از سایت شما کمک می‌کند و نرخ پرش سایت شما را کاهش می‌دهد.

16- اتصال به دایرکتوری آنلاین

اتصال به دایرکتوری‌های آنلاین مرتبط به کسب و کار و مخاطبان شما، به دریافت بک‌لینک و لینکسازی خارجی کمک می‌کند. دایرکتوری‌ها برای هر حوزه متفاوت هستند و سعی کنید اطلاعات کاملی از کسب و کار خودتان در این دایرکتوری‌ها ثبت کنید.

17- ارتباط‌ ‌سازی با افراد و سایت‌های مرتبط و معتبر

روابط عمومی تجاری مناسب همیشه درهای جدیدی را به روی کسب و کار شما باز می‌کند. ایجاد ارتباط مناسب با سایت‌های مرتبط و همینطوری رسانه‌های خبری به شما در دریافت لینک‌های خارجی کمک می‌کند. به طور مثال ارائه مقالات ماهیانه درباره حوزه کسب و کارتان و بارگذاری آن‌ها در سایت‌های خبری و تحلیلی و بک لینک، یکی از تاکتیک‌های خوب این کار است.

18- دریافت لینک‌های رایگان

سایت‌های بسیار زیادی برای دریافت لینک‌های رایگان وجود دارند. شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین نیز بستر بسیار مناسبی برای دریافت لینک‌های رایگان هستند. با توجه به اینکه لینک‌های رایگان در دسته‌بندی لینک‌های غیر طبیعی قرار می‌گیرند، در مرتبط بودن آن‌ها و دفعات استفاده دقت کنید.

 

در انتها باید بگوییم که

در این مقاله با لینک سازی خارجی، بک لینک، لینک بیلدینگ، انواع لینک‌ها، نحوه گرفتن لینک خارجی و سایر تکنیک‌های سئو خارجی آشنا شدید. همچنین می‌توانید در تمپلیت لینکسازی خارجی، آن‌ها را یکجا مشاهده بفرمایید. همانطور که گفتیم، سئو خارجی به لینک سازی محدود نمی‌شود و تکنیک‌های دیگری نیز در امتیاز سئو برون صفحه موثر هستند. در گام بعدی به سراغ این تکنیک‌ها خواهیم رفت.

کامنت مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و رپورتاژ در سئو خارجی + چکلیست،تمپلیت و ویدیو آموزشی

سایر گام‌ها و تمپلیت‌های سئو (SEO)

شما در این مطلب با گام دهم “دوره جامع آموزش سئو (SEO)” یعنی لینک سازی خارجی در سئو برون صفحه آشنا شدید. همچنین می‌توانید سایر گام‌های دوره جامع آموزش سئو را از طریق لینک‌های زیر مطالعه و تمپلیت‌های مرتبط را دریافت کنید.

  • گام یک: کلیات و انواع سئو +تمپلیت‌
  • گام دو: سئو کلاه سفید+تمپلیت‌
  • گام سه: سئو درون صفحه (سئو داخلی)+تمپلیت‌
  • گام چهار: کلمات کلیدی در سئو+تمپلیت‌
  • گام پنج: عنوان و تگ متا در سئو+تمپلیت
  • گام شش: سئو محتوای متنی+تمپلیت
  • گام هفت: سئو ویدیو و تصاویر+تمپلیت
  • گام هشت: ابزارهای سئو درون صفحه+تمپلیت
  • گام نه: سئو برون صفحه (سئو خارجی)+تمپلیت
  • عکس-تیک-سبز گام ده: لینک‌سازی خارجی و انواع لینک+تمپلیت
  • گام یازده: کامنت‌، سوشال و رپورتاژ+تمپلیت
  • گام دوازده: ابزارهای سئو برون صفحه+تمپلیت
  • گام سیزده: سئو فنی یا سئو تکنیکال +تمپلیت
  • گام چهارده: سرعت و امنیت سایت+تمپلیت
  • گام پانزده: ابزارها و جمع‌بندی سئو فنی+تمپلیت

دریافت مجموعه کامل سئو

“””نکته مهم: از طریق لینک‌های بالا می‌توانید به سایر گام‌های دوره جامع آموزش سئو دسترسی داشته باشید. ضمنا برای دریافت تمام فایل‌ها، تمپلیت‌ها و ویدیوهای 15 گام بالا (دوره جامع آموزش سئو) از طریق دکمه زیر اقدام کنید.”””

دوره آموزشی سئو خارجی

دوره جامع آموزش سئو شامل دروس سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی می‌باشد که می‌توانید برای تهیه فایل‌ها و ویدیوهای آموزشی آن به کادر آبی رنگ در اواسط صفحه مراجعه کنید. اما علاقه مندان به حوزه سئو خارجی می‌توانند از طریق لینک زیر، فقط دروس سئو خارجی را تهیه کنند. (توضیحات بیشتر دوره سئو خارجی)

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “لینک‌سازی خارجی چگونه انجام می‌شود؟+ چک لیست،تمپلیت و ویدیو

  1. zahra گفت:

    سلام. قبل از هر چیز ممنونم از مطالب خوبتون. سوالم اینه که این چک لیست ها برای آموزش ویدیویی ازش استفاده شده یا اینکه مخاطب و کسانی که این دوره رو تهیه می کنند باید از این چک لیست ها برای کار خودشون استفاده کنند؟ این یه مقدار برام نا مفهومه. مرسی

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      سلامت باشید
      هر دو، هم در آموزش توضیح داده میشن و هم اینکه در کارتون میتونید ازشون استفاده کنید

  2. حسن 24 گفت:

    مرسی ازتون !!!!!!!!11

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *