مدلها و تمپلیت‌ها, مقالات

سئو تکنیکال (فنی) چیست+ تمپلیت،چک لیست سئو فنی و ویدیو

چک لیست سئو فنی
زمان مطالعه: 12 دقیقه

سئو فنی / سئو تکنیکال

سئو فنی یا سئو تکنیکال آخرین بخش دوره جامع آموزش سئو است که در این مطلب به آن می‌پردازیم. بخشی که در سئو به آن کمتر پرداخته می‌شود و عموما مورد بررسی و اجرا واقع نمی‌شود.

ما در گام‌های قبلی به کلیات مبحث سئو، سئو داخلی و اجزای آن و همچنین سئو خارجی و اجزای آن پرداختیم. به صورتی که در مراحل قبلی مبحث سئو برون صفحه را با گام جمع‌بندی و ابزار سئو خارجی (گام دوازدهم) به پایان رساندیم. حال نوبت آن شده تا فصل آخر از سئو یعنی سئو فنی را مورد بررسی قرار دهیم. فصلی که در آن سه درس کلیات سئو فنی (همین مطلب)، مباحث امنیت و سرعت سایت و در نهایت ابزارهای سئو فنی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

گام سیزدهم از دوره جامع آموزش سئو را با تعریفی از سئو فنی از دید سایت semrush شروع می‌کنیم و در ادامه به توضیح و کاربرد چک لیست سئو فنی می‌پردازیم.

سئو فنی چیست؟

پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر با سئو تکنیکال قسمتی از ویدیو آموزشی توضیح سئو فنی را به صورت رایگان در زیر مشاهده نمایید.

ویدیو آموزشی سئو فنی

ویدیو آموزشی درس ابزارهای سئو فنی در حال ادیت نهایی و آماده‌سازی برای انتشار است. تا چند روز آینده در سایت منتشر خواهد شد.

ویدیو معرفی دوره آموزش سئو

 

دریافت مجموعه کامل آموزش سئو (SEO)

این مجموعه شامل 28 فایل از چکلیست‌ها، تمپلیت‌های سئو، فایل اکسل قابل ویرایش و همچنین 16 ساعت ویدیوی دوره جامع آموزش سئو (SEO) طبق موارد زیر است: (توضیحات بیشتر دوره)

1- کلیات و انواع سئو 2- سئو کلاه سفید 3- سئو درون صفحه (سئوی داخلی) 4- کلمات کلیدی در سئو 5- عنوان و تگ متا در سئو 6- سئو محتوای متنی 7- سئو ویدیو و تصاویر 8- ابزارهای سئو درون صفحه 9- سئو برون صفحه (سئوی خارجی) 10- لینک‌سازی خارجی 11- کامنت‌ مارکتینگ، شبکه‌ اجتماعی و رپورتاژ 12- ابزارهای سئو برون صفحه 13- سئوی فنی (سئوی تکنیکال) و دریافت گزارش 14- سرعت و امنیت سایت 15- ابزارهای سئوی فنی

می‌توانید این 15 گام را از دو روش زیر به‌طور کامل دریافت کنید:

“”” شما با استفاده از لینک‌های بالا (دکمه‌های قرار گرفته در کادر آبی رنگ) می‌توانید تمامی فایل‌ها و ویدیوهای 15 گام‌های سئو را دریافت کنید و از طریق لینک‌ پایین، می‌توانید فایل‌ها و ویدیوهای آموزشی دروس سئو فنی (گام 14،13 و 15) را دریافت کنید. “””

دوره آموزشی سئو فنی

دوره جامع آموزش سئو شامل دروس سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی می‌باشد.علاقه مندان به حوزه سئو فنی می‌توانند از طریق لینک زیر، فقط دروس سئو فنی را تهیه کنند. (توضیحات بیشتر دوره سئو فنی)

تمپلیت سئو فنی / چکلیست سئو تکنیکال

برای سادگی کار و قبل از آشنایی شما با موارد سئو فنی، لازم است تا با تمپلیت سئو فنی آشنا شوید. این تمپلیت که شامل 26 مورد از موارد مهم سئو فنی محسوب می‌شوند به شما این امکان را می‌دهد تا با بررسی اجمالی و سریع بتوانید وضعیت سئو فنی سایتتان را چک و مشاهده کنید. همچنین این تمپلیت به متخصصان سئو و طراحان سایت نیز کمک می‌کند تا نکات سئو فنی را همیشه در کنار خود داشته باشند و در صورت لزوم از آن استفاده کنند. این موارد به صورتی در کنار هم قرار گرفته‌اند که می‌توان از آن به عنوان چک لیست سئو فنی استفاده کرد. به همین دلیل این تمپلیت را می‌توان چک لیست سئو فنی دانست. در زیر می‌توانید تصویر آن را مشاهده کنید.

چک لیست سئو فنی

در صورتی که تمایل داشته باشید، تصویر با کیفیت این تمپلیت را به همراه اکسل آن دریافت کنید، می‌توانید از طریق لینک‌های قرار داده شده در کادر آبی رنگ، اقدام نمایید.

سئو فنی شامل چه مواردی است؟

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، سئو فنی شامل 26 مورد از نکاتی است که با اجرا، رعایت و چک کردن این موارد، می‌توانید مشکلات وب سایتتان را حل کنید و از این طریق به ارتقا و بهبود رتبه سایتتان کمک کنید.

مبحث سئو فنی بسیار گسترده است و نمی‌توان گفت که فراتر از این 26 مورد نیستند. این در حالی است که نکات ریز و در عین حال مهم مباحث امنیت و سرعت سایت و یا ابزارهای سئو فنی به صورت جداگانه و در گام‌های مجزا به آن پرداخته شده است. اما رعایت نکات این چک لیست می‌تواند گام بزرگی در جهت بهبود وضعیت فنی سایتتان داشته باشد و منجر به افزایش رتبه آن شود.

مواردی که در سئو فنی مورد بررسی قرار می‌گیرند

1- بررسی کراولینگ یا خزش (crawling)

خزش یا کراول توسط ربات‌های گوگل انجام می‌شود. به صورتی که این ربات‌ها، تمامی داده‌های موجود در سایت رو بررسی و به عبارتی ایندکس می‌کنند. هدف اصلی کراول یا خزش وب‌سایت‌ها، درک محتوای صفحه‌های سایت و ارائه این محتوا به کاربرهایی است که به آن نیاز دارند.

در عمل کراولینگ، ربات‌های گوگل علاوه اینکه محتوا و حتی کدهای موجود در سایت را مورد بررسی قرار می‌دهند، حتی می‌توانند مطالب کپی شده و لینک‌های خراب را نیز پیدا کنند. در این صورت است که آن سایت با امتیاز منفی رو به رو می‌شود.

2- بررسی ایندکس شدن صفحات

ایندکس شدن صفحه به معنی آن است که آیا گوگل توانسته دیتاهای موجود در آن صفحه را بررسی و سپس ذخیره نماید یا خیر؟ بررسی این موضوع به شما کمک می‌کند تا تلاش‌هایتان برای دیده شدن محتوا از بین نرود. برای این کار با استفاده از ابزارهایی مانند سرچ کنسول گوگل می‌توانید متوجه شوید که چه تعداد از صفحات شما توسط گوگل ایندکس شده‌اند و چه تعداد نه. چک لیست سئو فنی به شما کمک می‌کند تا موانع موجود در سایت برای ایندکس شدن صفحات را بررسی و سپس رفع نمایید.

3- بررسی رنکینگ صفحات

یکی از نکات مهمی که باید در بررسی سئو فنی سایت مورد توجه قرار داد، بررسی رتبه صفحات یک سایت در گوگل است. هر یک از صفحات سایت با توجه به کلمات کلیدی به کار رفته در آن، در نتایج جستجو گوگل در صفحات مختلف گوگل قرار می‌گیرند. زمانی که شما برای هر مطلب یک با چند کلمه کلیدی در نظر می‌گیرید، آن صفحه از سایت شما، هنگام سرچ آن کلمه کلیدی در یکی از صفحات گوگل قرار می‌گیرد. با بررسی این نکته می‌توانید صفحاتی از سایتتان که در رتبه‌های پایین‌تری در گوگل قرار گرفته‌اند را شناسایی و محتوای آنان را غنی‌تر کنید.

4- بررسی نقشه و ساختار سایت

از موارد مهم در بررسی نکات سئو فنی، داشتن نقشه سایت یا سایت مپ (sitemap) است. سایت مپ به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا تمامی url های سایت را به شکل دسته‌بندی شده دریافت کنند. از طرفی با این کار دیگر صفحه‌ای در سایت شما باقی نمی‌ماند که بخواهد از دید ربات‌های گوگل مخفی بماند. البته اگر یک سایت، سایت مپ نیز نداشته باشد، صفحات آن سایت مورد بررسی گوگل قرار می‌گیرد اما به آن کیفیت انجام نمی‌شود. در برخی موارد نیز تمایل دارید که بنا به دلایلی، برخی از صفحات سایت شما ایندکس نشود. سایت مپ در این مورد نیز به شما کمک می‌کند.

5- بررسی Breadcrumb

بردکرامب، به کاربر کمک می‌کند تا بداند در کجای سایت قرار دارد. به عبارتی می‌تواند صفحات قبل را که از آن‌ها و از طریق لینک‌های مختلف به یک صفحه وارد شده است را مشاهده کند. این موضوع هم به دلیل آنکه موجب رضایت مخاطب و افزایش آگاهی وی از نحوه حضورش در سایت می‌شود، باعث امتیاز مثبت از ناحیه گوگل نیز می‌گردد.

از کارهایی که یک متخصص سئو لازم است تا در این خصوص انجام دهد، در زیر اشاره شده است:

  • ایجاد بردکرامب در سایت از طریق نصب افزونه و یا نوشتن کد آن
  • بررسی دقیق url ها و اتصال صحیح لینک‌ها به یکدیگر
  • نبود صفحات تکراری، ریدایرکت شده و غیر ضروری در بردکرامب

6- ریدایرکت صفحات 404

خطای 404 زمانی اتفاق می‌افتد که صفحه قبلا وجود داشته است اما حال حذف شده، و یا اینکه لینک صفحه تغیر کرده و سرور نمی‌تواند لینک مناسب را پیدا کند. برای جلوگیری از این موضوع باید ریدایرکت انجام دهید و به صفحات دیگر لینک دهید.

7- تست پلتفرم و device

بسیار مهم است که شما قبل از نهایی کردن و اجرای سایت و همچنین شناساندن محتوای سایت به موتورهای جستجو برای ایندکس کردن مطالب، به شکل‌های مختلف سایت را تست کنید. این تست می‌تواند در شکل‌های مختلف اجرایی شدن و یا نمایش در ابزارهای مختلف انجام گیرد.

8- موبایل فرندلی بودن (Mobile Friendly)

تقریبا حدود 60 درصد از ترافیک سایت‌ها از طریق موبایل انجام می‌شود. این آمار نشان از اهمیت ریسپانسیو بودن یک سایت دارد. برخی از سایت‌ها با تمام زیبایی بصری و پختگی محتوایی که دارند اما دادها و اطلاعات آن‌ها در تلفن‌های همراه به خوبی نمایش داده نمی‌شوند و با توجه به آمار، حداقل 60 درصد از مخاطبانشان را از دست می‌دهند. به جرات می‌توان گفت موبایل فرندلی بودن یک سایت، مهم‌ترین عامل در سئو فنی محسوب می‌شود.

9- لینک شکسته (Broken Link)

به زبان ساده لینک شکسته به لینک‌هایی گفته می‌شود که کاربر را به صفحه مورد نظر هدایت نمی‌کند. این صفحه می‌تواند اشتباه و یا حتی اصلا موجود نباشد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یا شما url را تغییر داده باشید، یا url را اشتباه وارد کرده باشید. یا اصلا به صفحه‌ای لینک داده‌اید که آن صفحه حذف شده باشد. به هر ترتیب لازم است تا با ابزارهای گوناگون نظیر Ahrefs لینک‌های شکسته سایت را پیدا و سپس اصلاح کنید.

10- بررسی ساختار url

url همان آدرس یا لینک صفحات سایت است که با www یا http شروع می‌شود. استاندارد ساختار یک url به شرح زیر است:

Protocol  (پروتکل): که همان http یا https است.

Subdomain  (ساب دامین): سایت اصلی که سایر دامنه‌ها به آن متصل است.

Domain  (دامین یا دامنه): که همان نام سایت شماست.

Directory  (دایرکتوری): نشانی اینترنتی صفحه‌هات سایت است.

به جز این موارد، یک url می‌تواند از قسمت‌های دیگر هم تشکیل شود که الزامی نیستند. دقت داشته باشید هر مانعی که منجر شود تا ساختار استاندارد  url ها بهم بریزد، می‌تواند یک نمره منفی برای سئو فنی شما محسوب شود. همچنین برای تفکیک کلمات در url از خط تیره (-) استفاده کنید و نه از فاصله یا نیم فاصله.

11- نصب فایل txt

فایل robots.txt یک فایل متنی است که نحوه خزش ربات‌ها و ایندکس کردن صفحات در سایت را مشخص می‌کند. به عبارتی نصب این فایل بر روی سایت به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا سایت‌ را بهتر کراول کنند و آن‌ها را در این کار راهنمایی می‌کند.

12- ریسپانسیو بودن سایت

ریسپانسیو بودن به معنای واکنش‌گرا بودن یک سایت به منظور نمایش هر چه بهتر صفحات در دستگاه‌های مختلفی نظیر موبایل، تبلت، کامپیوتر و … است. در قسمت موبایل فرندلی بودن سایت اشاره کردیم که به هر میزان یک سایت با دستگاه‌های مختلف نظیر موبایل بهتر نمایش داده شود، تضمینی برای حضور بیشتر مخاطب در سایت است.

13- بررسی خطاهای سرچ کنسول

خطاهایی نظیر خطای سرور، خطای تغییر مسیر، خطای نشانه‌گذاری، خطای 401، خطای بررسی صفحات، خطای کراولینگ و … نمونه‌هایی از خطاهای سرچ کنسول هستند. بر خلاف گوگل آنالتیکس که فضای داخلی سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد، سرچ کنسول وضعیت سایت را در موتورهای جستجو بررسی می‌کند.

14- تاثیر هاست و سرور بر روی بر سئو

هاست به خودی خود تاثیر مستقیمی بر سئو سایت شما ندارد اما از چند جهت می‌تواند برای سئو سایت حائز اهمیت باشد. اولین مورد تاثیر هاست سایت بر سرعت بارگذاری صفحات است. چرا که زمان بارگزاری صفحات سایت اگر بیشتر از 3 ثانیه باشد، عملا از گردونه رقابت سئو خارج می‌شود. موقعیت مکانی هاست نیز در جستجوهای محلی بر سئو تاثیر دارد. کشش هاست برای ورود مخاطبان زیاد (مخصوصا در هنگام اجرای کمپین‌های محتوایی و بازاریابی) نیز بر سئو سایت موثر است.

خرابی سرور، مشکل ارتباطی با پایگاه داده‌ها و … نیز از عوامل تاثیرگذار سرور بر سئو سایت محسوب می‌شود.

15- استفاده از قالب‌های ایمن

استفاده از قالب مناسب در سایت‌های وردپرسی بسیار مهم است. برخی قالب‌ها به دلیل امنیت پایین و یا حجم بالا در زمان اجرا، منجر به دریافت امتیاز منفی از جانب گوگل می‌شوند. کدهای اشتباه و سنگین موجود در برخی از قالب‌ها علت این موضوع هستند. لذا قبل از انتخاب قالب برای سایت کسب و کاریتان، حتما از مشاوران سئو کمک بگیرید.

16- استفاده از قالب‌های ایمن

از پلاگین‌های مهم وردپرسی می‌توان به افزونه های امنیتی، افزونه‌های پشتیبان‌گیری، افزونه های طراحی، افزونه‌های سئو و … اشاره کرد. در هنگام استفاده از افزونه‌ها حتما به امنیت، راهنمای نصب، مشکلات احتمالی، میزان تاثیرگذاری آن‌ها بر سئو دقت کنید. برای این کار می‌توانید نظرات استفاده کنندگان از این افزونه‌ها را مطالعه نمایید.

17- رابط و تجربه کاری مناسب

در خصوص رابط کاربری و تجربه کاربری به صورت مفصل در گام‌های قبلی صحبت کرده‌ایم. اما نکته مهم در این خصوص این است که بخش قابل توجهی از UI و UX به سئو تکنیکال بر می‌گردد. چون بسیاری از مولفه‌های ظاهری در سایت، توسط تیم تکنیکال سئو طراحی و انجام می‌شود. همچنین درست است که ایجاد تجربه کاربری مطلوب برای مخاطبان توسط مشاوران سئو انجام می‌گیرد اما پس از آن، تیم فنی سئو مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارد.

18- بهینه‌سازی سرعت سایت

به صراحت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مواردی که در سئو فنی باید به آن پرداخته شود، تلاش‌هایی است که در جهت افزایش سرعت سایت انجام می‌گیرد. مواردی نظیر : کدنویسی صحیح، رفع خطاهای 400 و 500 در سایت، استفاده از تصاویر و سایر قالب‌های محتوایی با حجم کم، انتخاب صحیح هاست و سرور، انتخاب پلاگین‌های مناسب و … همگی از عوامل تاثیرگذار بر یک سایت محسوب می‌شوند.

19- محتوای چند رسانه‌ای

در گام سئوی درون صفحه، در خصوص محتوای چند رسانه‌ای (Multimedia) صحبت کردیم. اما این نکته را باید به خاطر داشته باشیم که موارد بیان شده در بهبود سئو سایت، مختص بخشی خاص نیستند. مثلا سرعت سایت، هم به عوامل سئو داخلی مرتبط می‌شوند و هم به سئو تکنیکال.

محتوای چند رسانه‌ای نیز گرچه از عوامل سئو درون صفحه محسوب می‌شود اما به دلیل بارگذاری محتوا، بهینه‌بودن محتوا، مطابقت قالب محتوا با صفحات سایت و .. نیز لازم است تا مورد تایید سئو فنی قرار بگیرند. در صورت عدم داشتن چنین دیگاه یکپارچه به سئو سایت، هیچ وقت انسجام کافی برای بهبود و ارتقای رتبه سایت انجام نمی‌گیرد.

20- بهینه‌سازی دیتا بیس (پایگاه داده)

دیتا بیس یا پایگاه داده، جایی است که اطلاعات سایت شما در آن ذخیره می‌شود. از اطلاعات کاربران تا اطلاعات پست‌ها و محتوای یک سایت در دیتا بیس ذخیره می‌شود. طراحی اسکیما ناکارآمد، کوئری‌های ناکارآمد، پروفایل‌سازی ضعیف، ذخیرسازی اشتباه اطلاعات و … از مواردی هستند که تاثیر منفی بر سئو سایت دارند.

21- استفاده از cdn توزیع محتوا

Cdn ها به شما کمک می‌کنند تا سرعت زمان بارگذاری سایت را کاهش دهید. خطرات حملات و خرابی‌های سایت را کاهش می‌دهند و با محتوای تکراری مقابله می‌کنند. Cdn ها به بررسی ارائه محتواهای یکسان در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف می‌پردازند. تمامی این عوامل به شکل مستقیم و غیر مستقیم بر سئو سایت تاثیرگذارند.

22- بهینه‌سازی کدهای سایت

یکی از مورادی که ربات‌های گوگل در هنگام بررسی یک سایت بسیار مورد توجه قرار می‌دهند، قرارگرفتن کدهای صحیح و بدون خطا در سایت است. کدهای سایت مجموعه‌ای از کدهای اچ تی ام ال (html)، جاوا اسکریپت (java script(js))، و سی اس اس (css) می باشند که هم در هنگام طراحی سایت و هم در مواقع بهینه‌سازی آن باید استانداردهای لازم را داشته باشند.

23- به‌روز رسانی افزونه‌ها و قالب سایت

اولین تاثیر مثبت به‌روز رسانی سایت در زمینه افزونه‌ها و قالب سایت این است که موتورهای جستجو متوجه می‌شوند که شما به سایت توجه دارید و می‌خواهید ارزش بیشتری را به مخاطبان ارائه دهید. یکی از مواردی که در قراردادهای سایت باید مورد توجه واقع شود، امر پشتیبانی سایت است. چرا که این بروزرسانی‌ها و پشتیبانی‌های موثر، عملکرد سایت را بهبود می‌بخشند. به هر میزان که عملکرد سایت بهتر انجام شود، مخاطب رضایت بیشتری از حضور در سایت دارد و در نهایت رتبه سایت نیز افزایش پیدا می‌کند.

24- راه‌اندازی ssl

Ssl یک پروتکل است که هدف آن تضمین ارتباط امن و ایجاد یک کانال کاملا مطمئن بین مرورگر وب و سرور است. ssl در ارجاع داده‌ها بین دو سایت، افزایش امنیت سایت، افزایش سرعت http، افزایش سرعت لود شدن سایت، بهبود تجربه کاربری (UX) و … موثر است.

25- بررسی امنیت سایت

چنانچه یک سایت از قدرت امنیت پایینی برخوردار باشد، گوگل دسترسی کاربران را به آن سایت محدود می‌کند. هرچه میزان امنیت سایتتان را بیشتر کنید و از طرفی این موضوع را به مخاطب نشان دهید، مخاطبان بیشتری در سایت شما حضور پیدا می‌کنند. خرید بیشتری انجام می‌دهند و موتورهای جستجو نیز امتیاز بیشتری برای آن‌ها قائل می‌شوند.

26- بهینه‌سازی کدهای Hdml

کدهای Hdml پایه و اساس ساخت صفحات سایت را می‌سازند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بفهمند کلیات یک صفحه درباره چیست؟ این کدها مشخص می‌کنند که مرورگر چگونه باید محتوا را نمایش دهد. موتورهای جستجو، عمیقا به کلماتی که شما در کدهای  Hdmlبه کار برده‌اید توجه دارند. همچنین این کدها درک بهتری از صفحات شما برای مخاطبان فراهم می‌کنند.

 

در انتها باید بگوییم که

سئو فنی سایت گرچه بخشی از کلیات سئو را تشکیل می‌دهد و تمام ماجرا نیست، اما به غایت مهم است. یعنی تمام تلاش‌ها در راستای سئو داخلی (سئو درون صفحه) و سئو خارجی ( سئو بیرون صفحه)، با انجام سئو تکنیکال به نتیجه نهایی می‌رسند. به عبارتی شما هر چه قدر هم مواردی نظیر بهینه ‌سازی کلمات کلیدی، سئو محتوای متنی، نکات رپورتاژآگهی، لینک بیلدینگ و … را رعایت کنید باز در انتها موفقیت این موارد به اجرای صحیح سئو فنی باز می‌گردد. در این مطلب به صورت فهرست‌وار به 26 مورد از نکات مهم سئو فنی اشاره کردیم. خروجی کار را نیز به صورت تمپلیت سئو فنی (چکلیست سئو فنی) ارائه کردیم که آن را در متن مشاهده نمودید. اما این نکات نیاز به بسط و تشریح بیشتر دارند و همچنین لازم است تا نحوه استفاده از ابزارهای سئو فنی را نیز فرا بگیرید. به همین دلیل در گام چهاردهم از دوره جامع آموزش سئو (همان‌طور که در پایین لینک آن را مشاهده می‌کنید) به سراغ مباحث امنیت و سرعت سایت می‌رویم و در گام بعد از آن نیز به معرفی و نحوه استفاده از ابزارهای سئو تکنیکال می‌پردازیم.

سرعت و امنیت سایت در سئو فنی + تمپلیت، چک لیست سئو فنی و ویدیو آموزشی

سایر گام‌ها و تمپلیت‌های سئو (SEO)

شما در این مطلب با گام سیزدهم “دوره جامع آموزش سئو (SEO)” یعنی کلیات سئو فنی آشنا شدید. همچنین می‌توانید سایر گام‌های دوره جامع آموزش سئو را از طریق لینک‌های زیر مطالعه و تمپلیت‌های مرتبط را دریافت کنید.

  • گام یک: کلیات و انواع سئو +تمپلیت‌
  • گام دو: سئو کلاه سفید+تمپلیت‌
  • گام سه: سئو درون صفحه (سئو داخلی)+تمپلیت‌
  • گام چهار: کلمات کلیدی در سئو+تمپلیت‌
  • گام پنج: عنوان و تگ متا در سئو+تمپلیت
  • گام شش: سئو محتوای متنی+تمپلیت
  • گام هفت: سئو ویدیو و تصاویر+تمپلیت
  • گام هشت: ابزارهای سئو درون صفحه+تمپلیت
  • گام نه: سئو برون صفحه (سئو خارجی)+تمپلیت
  • گام ده: لینک‌سازی خارجی و انواع لینک+تمپلیت
  • گام یازده: کامنت‌، سوشال و رپورتاژ+تمپلیت
  • گام دوازده: ابزارهای سئو برون صفحه+تمپلیت
  • عکس-تیک-سبز گام سیزده: سئو فنی یا سئو تکنیکال +تمپلیت
  • گام چهارده: سرعت و امنیت سایت+تمپلیت
  • گام پانزده: ابزارها و جمع‌بندی سئو فنی+تمپلیت

دریافت مجموعه کامل سئو

“””نکته مهم: از طریق لینک‌های بالا می‌توانید به سایر گام‌های دوره جامع آموزش سئو دسترسی داشته باشید. ضمنا برای دریافت تمام فایل‌ها، تمپلیت‌ها و ویدیوهای 15 گام بالا (دوره جامع آموزش سئو) از طریق دکمه زیر اقدام کنید.”””

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *