مدلها و تمپلیت‌ها

تمپلیت آنالیز نمونه‌ رقبای خارجی + تمپلیت خام و ویدیو آموزشی

تمپلیت آنالیز نمونه رقبای خارجی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در مرحله قبل به توضیح تمپلیت بررسی شبکه‌های اجتماعی رقبا پرداختیم. در این مرحله قصد داریم تا نحوه آنالیز نمونه‌ رقبای خارجی را بیان کنیم.

برخی از کسب و کارهایی که در حال حاضر در ایران فعالیت می‌کنند، مدل‌های بومی شده کسب و کارهای خارج از کشور هستند. این نشان از تاثیرپذیری کسب و کارهای داخلی از نمونه‌های خارجی می‌باشد. این مساله به دو دلیل انجام می‌پذیرد.

شناسایی رقبای خارجی

ویدیو آموزشی آنالیز نمونه رقبای خارجی

ویدیو معرفی دوره جامع تحلیل رقبا

 

دریافت مجموعه کامل تحلیل رقبا

این مجموعه شامل 36 فایل از تمپلیت‌ها و فایل اکسل قابل ویرایش و همچنین 39 ویدیو از دوره تحلیل رقبا طبق موارد زیر است: (توضیحات بیشتر دوره)

1- شناسایی رقبا  2- اطلاعات عمومی رقبا 3- تحلیل محصول یا محتوای رقبا در (4p) 4- تحلیل برندینگ رقبا 5- اطلاعات عمومی رقبا در فضای آنلاین 6- بررسی ظاهر و صفحات سایت رقبا 7- بررسی شبکه‌های اجتماعی رقبا 8- آنالیز نمونه رقبای خارجی 9- بوم استراتژی محتوایی شبکه‌های اجتماعی 10- بوم استراتژی محتوایی سایت 11- تحلیل و مقایسه جامع رقبا

می‌توانید این 11 گام را از سه روش زیر به‌طور کامل دریافت کنید:

البته باید در نظر داشت که اغلب مدل‌های کسب و کاری در کشورهای توسعه‌یافته یا حتی در حال توسعه، در ایران قابل پیاده‌سازی نیستند. محدودیت‌های اجتماعی و سیاسی، اوضاع اینترنت، تفاوت فرهنگی و… در موفقیت یا شکست بومی کردن مدل‌های کسب و کاری موفق دنیا در ایران نقش دارند.

اما لازم نیست که حتما مدل‌های کسب و کاری موفق به صورت بومی در ایران پیاده‌سازی شوند تا مجبور شویم که آن‌ها را بررسی کنیم. بررسی نمونه‌های خارجی مشابه کسب و کارمان در خارج از ایران می‌تواند دید خلاقانه‌تری به ما در توسعه کسب و کارمان بدهد. البته این کار منوط به کسب و کارهای دیجیتال و اینترنتی هم نمی‌شود و کسب و کارهای سنتی‌تر هم می‌توانند با این بررسی به نکات جالب برسند. به طور مثال یک شیرینی فروشی که  به شکل سنتی فعالیت می‌کند نیز با دیدن نمونه‌های خارجی، می‌توانید ایده‌های بسیار خوبی در طراحی دکوراسیون، پخت شیرینی‌ها، فروش اینترنتی در آینده و… بگیرد.

این بررسی‌ها برای یک کسب و کار حیاتی هستند اما کافی نیستند. ما در تحلیل رقبا نیز لازم است، آنالیز نمونه‌ رقبای خارجی و نوآورانه صنعت را در دستور کار قرار دهیم. چرا که عدم توجه به آن‌ها می‌تواند موجب غافلگیری یک کسب و کار شود. حتی کسب و کارهایی که جای پای خودشان را در صنعت محکم کرده‌اند، از این قاعده مستثنی نیستند. به عبارتی یک سازمان، موظف است به صورت 360 درجه تمامی اتفاقات و رخدادهای پیرامون کسب و کارش را تحلیل کند و در لحظه مناسب، بهترین تصمیم را بگیرد. در ادامه به معرفی تمپلیت آنالیز نمونه‌ رقبای خارجی و نوآورانه پرداخته‌ایم.

تمپلیت آنالیز نمونه رقبای خارجی

تمپلیت آنالیز نمونه رقبای خارجی

توجه داشته باشید که توضیحات کامل این درس به صورت ویدیویی ضبط شده است که شما در بالا می‌توانید قسمتی از آن را مشاهده نمایید. در صورتی که تمایل داشته باشید ویدیو کامل این درس و سایر دروس تحلیل رقبا را مشاهده کنید لازم است تا از طریق لینک‌های قرار داده شده در کادر آبی اقدام نمایید.

در انتها باید بگوییم که

توجه داشته باشید که پس از تکمیل تمپلیت آنالیز نمونه‌ رقبای خارجی و نوآورانه، لازم است تا این داده‌ها تحلیل شوند. از تحلیل این داده‌ها می‌توان در طراحی محصول، نحوه بازارایابی، تولید محتوا و … استفاده کرد. خلاقیت‌هایی که از کسب و کارهای خارجی و پیشرو صنعت در دنیا وام گرفته می‌شوند، می‌توانند در داخل کشور به عنوان یک مزیت رقابتی مطرح شوند. کاری که در طی سال‌های گذشته کسب و کارهایی مانند اسنپ و دیجی کالا انجام داده‌اند.

پس از دریافت این آموزش نوبت آن رسیده است که به سراغ مرحله بعدی یعنی بوم استراتژی محتوایی سایت رقبا و بوم استراتژی محتوایی شبکه اجتماعی آنان برویم. برای این کار لازم است تا از طریق لینک‌های زیر اقدام نمایید.

گام نهم: بوم استراتژی محتوایی سایت رقبا و گام دهم: بوم استراتژی محتوایی شبکه اجتماعی

سایر گام‌ها و تمپلیت‌های تحلیل رقبا

شما در این مطلب با گام هشتم تحلیل رقبا یعنی آنالیز نمونه رقبای خارجی آشنا شدید. همچنین می‌توانید سایر گام‌های تحلیل رقبا را از طریق لینک‌های زیر مطالعه و تمپلیت‌های مرتبط را دریافت کنید.

  • گام یک: شناسایی رقبا+تمپلیت‌
  • گام دو: اطلاعات عمومی رقبا+تمپلیت‌
  • گام سه: تحلیل محصول یا محتوا رقبا در 4p+تمپلیت‌
  • گام چهار: تحلیل برندینگ رقبا+تمپلیت‌
  • گام پنج: اطلاعات عمومی رقبا در فضای آنلاین+تمپلیت
  • گام شش: بررسی ظاهر و صفحات سایت رقبا+تمپلیت
  • گام هفت: بررسی شبکه‌های اجتماعی رقبا+تمپلیت
  • تیک سبز گام هشت: آنالیز نمونه رقبای خارجی+تمپلیت
  • گام نه: بوم استراتژی محتوایی شبکه‌های اجتماعی+تمپلیت
  • گام ده: بوم استراتژی محتوایی سایت+تمپلیت
  • گام یازده: تحلیل و مقایسه جامع رقبا+تمپلیت

دریافت مجموعه کامل دوره تحلیل رقبا

“””نکته مهم: از طریق لینک‌های بالا می‌توانید به سایر گام‌های دوره آموزش تحلیل رقبا دسترسی داشته باشید. ضمنا برای دریافت تمام فایل‌ها، تمپلیت‌ها و ویدیوهای 11 گام بالا از طریق دکمه زیر اقدام کنید.”””

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “تمپلیت آنالیز نمونه‌ رقبای خارجی + تمپلیت خام و ویدیو آموزشی

  1. babak tavakoli گفت:

    سلام عزیز . بعد از خرید ویدیو ها چه جوری میتونیم ازشون استفاده کنیم؟

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      قفل ویدیوها براتون باز میشه و میتونید تماشا کنید و تمپلیت‌ها رو دانلود کنید

  2. عسل گفت:

    سلام منتور به چه صورت به ما کمک میکنه؟ چند وقت میتونیم باهاش پیش بریم؟ فقط جواب سوال هامون رو میده یا راهنمایی هم میکنه؟ ممنون میشم بفرمایید.

    1. پشتیبانی سندلوس گفت:

      سلام وقت بخیر
      منتور در مسیر آموزش این درس کنار شماست و هر سوالی داشته باشید از ایشون می‌پرسید و کمکتون میکنه تا خروجی بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *