مدلها و تمپلیت‌ها, مقالات

اطلاعات عمومی رقبا در فضای آنلاین + تمپلیت خام و ویدیو آموزشی

تحلیل رقبای فضای آنلاین
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اطلاعات کلی رقبا در فضای آنلاین

پس از آنکه از طریق تمپلیت تحلیل برندینگ رقبا برند رقبا را مورد بررسی قرار دادیم به سراغ اطلاعات عمومی رقبا در فضای آنلاین می‌رویم. برای آنکه بتوانیم تحلیل مناسبی از رقبا داشته باشیم، لازم است آنان را در فضای آنلاین (به خصوص سایت) مورد بررسی قرار دهیم. تحلیل اطلاعات کلی رقبا در فضای آنلاین به ما کمک می‌کند تا دید مناسبی نسبت به فضای آنلاین آن‌ها پیدا کنیم. مواردی نظیر:

  • طراحی سایت
  • رابط و تجربه کاربری سایت (UI و UX)
  • مدل‌های درآمدی و پرداخت در سایت
  • روش‌های فروش
  • روش‌های تبلیغات آنلاین
  • بررسی محتوای بلاگ
  • بررسی نحوه ارائه محصولات و …
تحلیل رقبای آنلاین

قطعا رقیبی که سایت حرفه‌ای و کاربردی داشته باشد، مخاطبان نیز جذب آن می‌شوند و از خدمات آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل تحلیل رقیب در فضای آنلاین (به خصوص سایت) اهمیت پیدا می‌کند. در ادامه، ویدیو آموزشی تمپلیت اطلاعات کلی رقبا در فضای آنلاین را معرفی کرده‌ایم. در این تمپلیت شاخص‌های مناسبی برای اخذ اطلاعات کلی سایت رقبا آورده شده است.

ویدیو آموزشی تمپلیت اطلاعات عمومی رقبا در فضای آنلاین

ویدیو معرفی دوره جامع تحلیل رقبا

 

دریافت مجموعه کامل تحلیل رقبا

این مجموعه شامل 36 فایل از تمپلیت‌ها و فایل اکسل قابل ویرایش و همچنین 39 ویدیوی از دوره تحلیل رقبا طبق موارد زیر است: (توضیحات بیشتر دوره)

1- شناسایی رقبا  2- اطلاعات عمومی رقبا 3- تحلیل محصول یا محتوای رقبا در (4p) 4- تحلیل برندینگ رقبا 5- اطلاعات عمومی رقبا در فضای آنلاین 6- بررسی ظاهر و صفحات سایت رقبا 7- بررسی شبکه‌های اجتماعی رقبا 8- آنالیز نمونه رقبای خارجی 9- بوم استراتژی محتوایی شبکه‌های اجتماعی 10- بوم استراتژی محتوایی سایت 11- تحلیل و مقایسه جامع رقبا

می‌توانید این 11 گام را از سه روش زیر به‌طور کامل دریافت کنید:

“”” شما با استفاده از لینک‌های بالا (دکمه‌های قرار گرفته در کادر آبی رنگ) می‌توانید تمامی فایل‌ها و ویدیوهای گام‌های تحلیل رقبا را دریافت کنید و از طریق لینک‌های پایین، می‌توانید فایل‌ها و ویدیوی تک درس تمپلیت اطلاعات عمومی رقبا در فضای آنلاین را دریافت کنید. “””

اطلاعات کلی رقبا در فضای آنلاین شامل چه مواردی است؟

در تمپلیت اطلاعات کلی رقبا در فضای آنلاین موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرند (برای این کار می‌توانید از سایت‌های مختلفی نظیر سیمیلار وب کمک بگیرید. البته بهتر است از چند منبع و ابزار برای بدست آوردن اطلاعات استفاده کنید تا دقت این کار افزایش پیدا کند.)

این موارد شامل:

  • Total Visits یا کل بازدیدها (میانگین ماهانه بازدید از سایت)
  • Time on site (میانگین میزان حضور هر مخاطب در سایت)
  • Pages per Visit (میانگین میزان تعداد صفحات بازدید شده توسط هر مخاطب)
  • Bounce rate یا نرخ پرش (میانگین درصد بازدیدکنندگانی که قبل از ترک وب سایت فقط یک صفحه را مشاهده می‌کنند)
  • Age Distribution (بیشترین بازه سنی بازدید کنندگان از سایت)
  • Gender Distribution (میزان بازدیدکنندگان به تفکیک جنسیتی)

خروجی این تمپلیت چه کمکی به ما می‌کند؟

اطلاعات این تمپلیت به ما کمک می‌کند تا شناخت بهتری نسبت به سایت رقبا پیدا کنیم. زمانی که ما بدانیم که میانگین حضور مخاطبان در سایت رقبا چه میزان است و یا چه تعداد کاربر از سایتشان بازدید می‌کنند، می‌توانیم موفقیت و یا عدم موفقیت رقبا در فضای آنلاین را بررسی کنیم.

به عنوان مثال اگر نرخ پرش سایت یکی از رقبا بالا باشد، این بدان معنی است که این رقیب در جذب مخاطب به سایت خوب عمل کرده اما نتوانسته محتوای خوبی به مخاطب ارائه دهد. همین امر موجب شده تا مخاطبان پس از ورود به سایت، سریعا از سایت خارج شوند و نرخ پرش افزایش یابد.

همچنین اطلاعاتی نظیر سن و جنسیت مخاطبان سایت‌ رقبا به ما کمک می‌کند تا پرسونای بازار هدفمان را بهتر بشناسیم و برای تولید محتوای سایت خودمان، استراتژی دقیق‌تری به کار بگیریم. چرا که بسیاری از مخاطبان هدف سایت رقبا، مخاطبان هدف ما نیز هستند.

دقت داشته باشید که صرفا تکمیل این تمپلیت پایان کار نیست. بلکه لازم است داده‌های تکمیل شده در این جدول مورد تحلیل قرار بگیرند. به عبارتی باید نتیجه و خروجی مناسبی از این داده به دست آید و از آن در تدوین استراتژی محتوایی کمک بگیریم.

تمپلیت اطلاعات عمومی رقبا در فضای آنلاین

تمپلیت اطلاعات کلی رقبا در فضای آنلاین

در انتها باید بگوییم که

برای آنکه بتوانید از تمپلیت اطلاعات کلی رقبا در فضای آنلاین به صورت پویا استفاده کنید، لازم است تا این اطلاعات هر چند وقت یکبار به‌روز رسانی شوند. تکمیل این تمپلیت صرفا به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کلی نسبت به رقبا پیدا کنید. برای دریافت اطلاعات جزئی‌تر، نیاز است تا سایت رقبا به صورت عمیق‌تری مورد بررسی قرار بگیرند. اما این تمپلیت می‌تواند مقدمه‌ای برای گام‌های بعدی تحلیل رقبا باشد. به عبارتی شما می‌توانید با استفاده از این تمپلیت، فعالیت رقبا را تحلیل و سپس آن‌ها دسته‌بندی کنید.

مثلا سه عامل اول (میانگین بازدید ماهانه، میانگین میزان حضور هر مخاطب در سایت، میانگین میزان تعداد صفحات بازدید شده توسط هر مخاطب) به هر میزان که بالاتر باشند و عامل چهارم (نرخ پرش) پایین‌تر باشد، نشان دهنده مطلوب بودن سایت و قوی بودن رقیب در این بخش از کسب و کار آنلاین است. دو عامل آخر نیز (بیشترین بازه سنی بازدید کننده‌گان از سایت و میزان بازدیدکنندگان به تفکیک جنسیتی) در تمپلیت تحلیل پرسونا مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آنکه بتوانید اطلاعات جزئی‌تری از رقبا به دست بیاورید به سراغ گام ششم تحلیل رقبا می‌رویم. برای مشاهده این گام روی لینک زیر کلیک کنید.

بررسی ظاهر و صفحات سایت رقبا

سایر گام‌ها و تمپلیت‌های تحلیل رقبا

شما در این مطلب با گام پنجم تحلیل رقبا یعنی اطلاعات عمومی رقبا در فضای آنلاین آشنا شدید. همچنین می‌توانید سایر گام‌های تحلیل رقبا را از طریق لینک‌های زیر مطالعه و تمپلیت‌های مرتبط را دریافت کنید.

  • گام یک: شناسایی رقبا+تمپلیت‌
  • گام دو: اطلاعات عمومی رقبا+تمپلیت‌
  • گام سه: تحلیل محصول یا محتوا رقبا در 4p+تمپلیت‌
  • گام چهار: تحلیل برندینگ رقبا+تمپلیت‌
  • تیک سبز گام پنج: اطلاعات عمومی رقبا در فضای آنلاین+تمپلیت
  • گام شش: بررسی ظاهر و صفحات سایت رقبا+تمپلیت
  • گام هفت: بررسی شبکه‌های اجتماعی رقبا+تمپلیت
  • گام هشت: آنالیز نمونه رقبای خارجی+تمپلیت
  • گام نه: بوم استراتژی محتوایی شبکه‌های اجتماعی+تمپلیت
  • گام ده: بوم استراتژی محتوایی سایت+تمپلیت
  • گام یازده: تحلیل و مقایسه جامع رقبا+تمپلیت

دریافت مجموعه کامل دوره تحلیل رقبا

“””نکته مهم: از طریق لینک‌های بالا می‌توانید به سایر گام‌های دوره آموزش تحلیل رقبا دسترسی داشته باشید. ضمنا برای دریافت تمام فایل‌ها، تمپلیت‌ها و ویدیوهای 11 گام بالا از طریق دکمه زیر اقدام کنید.”””

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *